הנחות ענק: זה מה שקורה עכשיו בבתי המלון

ישראלים רבים מחפשים את האפשרות לצאת לחופשת התרעננות קצרה, אך סבורים שהמלונות מארחים רק מפונים • בדקנו מול הרשתות הגדולות בישראל וגילינו הנחות ענק ולא מעט מלונות עם חדרים פנויים

מלון וורט נתניה. צילום: יח"צ

כמעט כל בתי המלון בישראל מאוכלסים על ידי מפונים. עם זאת, יש גם לא מעט חדרים ריקים ובבתי המלון מנסים למשוך תיירים ישראלים, על ידי הנחות של עשרות אחוזים. כדי להבין קצת יותר מה קורה בבתי המלון בישראל בתקופה הזאת, בדקנו עם בכירי הרשתות הגדולות.

אסף בן דב - סמנכ"ל שיווק ומכירות מלונות אפריקה ישראל מנהלת המותגים וורט, קראון פלזה אינדיגו וסיינט: "כלל מלונותינו הפרוסים מאילת עד הצפון, החלו לקלוט מפונים כבר בשבוע הראשון למלחמה. צוות צוותי ההנהלה, יחד עם העובדות והעובדים עושים לילות כימים על מנת להעניק לדיירים את כל צרכיהם, כגון אוכל כשר ואוכל מיוחד המותאם לרגישויות השונות של האורחים. צרכי היגיינה, מכונות כביסה, חלוקת ביגוד וציוד, אולמות הכנסים הוסבו לכיתות לימוד לילדים בכל הגילאים ולפעילויות לילדים ולמבוגרים. חדרי האוכל של המלון מגישים בכל יום לכל האורחים 3 ארוחות מלאות. עד תחילת המלחמה, רשמנו עלייה בלינות התיירים בבתי המלון שלנו. המלחמה טרפה את הקלפים. מלונות הקבוצה- אינדיגו  וקראון פלזה סיטי בתל אביב, וורט אילת וים המלח ישמחו כבר כיום לארח בשמחה גם אורחים, אשר רוצים לנפוש ולנוח מהימים הלא פשוטים אשר עוברים על כולנו.

בתקופה הזאת, אנו מעניקים הנחה גורפת של עד 35 אחוזי הנחה ( 25 + 10 לחברי המועדון). חשוב להדגיש שההנחות הן מעבר למחירים מיוחדים שהמלונות מציעים והנם לכלל תושבי הארץ, לדוגמה: סופ"ש בינואר במלון וורט בנתניה יעלה 1,200 שקלים לזוג לעומת 1,700 בשנה שעברה, במלון וורט בים המלח המחיר בסוף השבוע ירד מ-1,600 שקלים ל-1,200, על כל אלו ניתנת הנחה של לפחות 25%, מה שאומר שסך ההנחה יכולה להגיע ל-50% ולעתים גם יותר".

מלון הרודס באילת, צילום: צילום: יהודה בן יתח

ענת אהרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות ברשת פתאל: "גם בתקופה הזאת, ניתן בהחלט לנפוש בכל מלונות הרשת פתאל כיום מאילת, ים המלח ועד טבריה, דרך חופשות אורבניות בת"א ובירושלים. אין שוני מהותי באירוח, ישנם מתקנים אשר עובדים חלקית אולם חווית האירוח הכללית לא נפגמת. קיים מבצע עד סוף דצמבר בכל מלונות הרשת עד 50% הנחה לישראלים. דוגמאות למחירי מבצע: אילת הרודס פאלאס, סופ"ש לזוג לשני לילות עם ארוחת בוקר ב-2,015 שקלים במקום 3,100 שקלים. במלון רוטשילד בתל אביב, לילה אחד בסופ"ש יעלה לזוג 696 שקלים במקום 1,392 שקלים. כל המחירים הם לפני הנחת אתר ולפני הנחות של חברי מועדון. לבתי המלון מגיעים ישראלים אשר מבקשים לצאת להתאווררות קלה מהמציאות הקשה אשר נכפתה עלינו וליהנות משינוי אווירה. לקראת חג החנוכה, עת הילדים יוצאים לחופש מורגשת עלייה בביקושים".

מלון בראון ברוט, צילום: צילום: מקס קובלובסקי

יעל בידרמן, סמנכ"לית רשת מלונות בראון מסבירה: "מלונות פתוחים בתל אביב, ירושלים ואילת. המחירים שלנו כרגע מתחילים מ-555 שקלים ללילה לזוג, באמצע או סוף השבוע, עם שוברי מתנה מיוחדים. במקביל, עד 29 בנובמבר נמשכים מבצעי בלאק פריידיי עם 50% הנחה בכל המלונות בישראל וביוון".

מקבוצת מלונות סטאי, הרברט סמואל ואורכידאה נמסר כי, "בימים אלה בהמשך להטבות שמעניקה המדינה לאותן משפחות אשר מעדיפות לעזוב את בתי המלון ולחזור לבתיהן, מתפנים חדרים בודדים ובתי המלון הנמנים עם מלונות סטאי, הרברט סמואל ואורכידאה מארחים גם אורחים שאינם נמנים על המשפחות המפונות. חשוב לציין שמתקני הספא במלונות סטאי תל אביב, סטאי כנרת ומלון הרברט סמואל ירושלים פתוחים כל העת גם לאורחים שאינם שוהים בבתי המלון. בעיקרון, מתקני בתי המלון עובדים כרגיל, אך חלקם עובדים במתכונת מצומצמת, כגון: מסעדות השף סגורות, מתקני הספא בחלק מבתי המלון אינם פעילים וכדומה. עד ה- 31 בחודש דצמבר ניתנת הנחה של 50% בהזמנות לבתי המלון בהם נותרו חדרים. ההנחה מוענקת רק למזמינים באתר בתי המלון ובמרכז ההזמנות של קבוצת מלונות נקש. אנחנו נשתלב במתווה הפיצויים לבתי המלון שבמשרד התיירות עובדים עליו בימים אלה".

מלון סטאי יפו, צילום: צילום: אסף פינצ'וק

מרשת מלונות ישרוטל נמסר כי ישנן הנחות מיוחדות לרגל המצב של עד 35% הנחה בחודש דצמבר במלונות אילת ות"א ומחירים מוזלים להזמנות עתידיות בכל מלונות הרשת של עד 35% הנחה לחודשים ינואר- מרץ. מחירים לדוגמא: 23-24.12 - מלון אגמים ,לילה לזוג על בסיסי לינה וארוחת בוקר ב- 324 שקלים, דוגמא נוספת: במלון רויאל ביץ' אילת -  18-19.12- לינה וארוחת בוקר לזוג - 616 שקלים ללילה. הקהל שמגיע הוא מגוון מאד ומורכב גם מכאלה שגרים באזור הדרום או הצפון, אך לא מפונים ומעוניינים להתרענן ולבלות עם משפחה בשמש האילתית, אורחים אשר רוצים לקחת רגע לעצמם ולהתנתק מעט מן המצב וגם כאלו אשר רוצים לציין שמחה אישית או משפחתית ובוחרים לעשות זאת בעיר הנופש באילת. מהלך המלחמה התארחו ועדיין מתארחות משפחות רבות במלונות כולל ילדים ובעלי חיים בחללים שלעיתים לא מותאמים לכך. באופן טבעי יש בלאי מואץ ונזקים במלונות. באמצעות התאחדות המלונות אנו נמצאים בדיונים מול משרד התיירות, לסייע למלונות בתקציב שיפוצים משמעותי, על מנת שנוכל להחזיר את המלונות למצב שבו אורחים יוכלו להגיע ולנפוש בהם ברמה הגבוהה כמו שהיה לפני כן. אנו סמוכים ובטוחים ששר התיירות, שהיה עסוק עד כה בפרויקט החשוב של פינוי התושבים ואכלוסם בבתי המלון השונים, ימצא כעת את הזמן לסיוע למלונות עצמם בנושא חשוב זה שיעזור לנו לקדם את איכות התיירות בישראל.

מישראל קנדה מלונות נמסר כי, "ניתן לנפוש בחלק ממלונות הרשת בהם יש חדרים פנויים לצד מפונים במלונות פליי אילת ,ווסט אשדוד ,פליי מידטאון תל אביב, פליי סי פורט תל אביב ווסט תל אביב. שאר המלונות בתפוסה מלאה עם מפונים. השוני בתקופה זו היא העומס בשטחים הציבוריים  היות ובתי המלון מלאים. המחירים הממוצעים ברשת ישראל קנדה מלונות נעים בין 420-800 שקלים ע״ב לינה וארוחת בוקר, המחירים לאחר הנחה של 25 אחוזים. בתקופה הזו האורחים שלנו הם משפחות מפונים  לצד הזמנות  על ידי חברות שמזמינות לעובדיהם לינה לצורך פגישות עסקיות. ההשקעה שאנו צופים וכבר מתכוננים לאחר שהמפונים יעזבו היא החלפת שטיחים בחדרים ובמסדרונות, רענון רהיטים בחדרים ובשטחים הציבוריים. אנו רואים הזמנות כבר לחודש פברואר מרס עם דגש על חג הפסח בכלל מלונות הרשת הפזורים ברחבי הארץ בנוסף, יצאנו במבצע מקדימים לחודשי פברואר מרס עד 35 אחוזי הנחה ולחג הפסח למקדימים להזמין  20% הנחה בכלל מלונות הרשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר