לא רק ברודוס: שריפות בכמה מוקדים תיירותיים ביוון

ישראלים שנמצאים באי ששוחחו עם "ישראל היום" סיפרו כי התבקשו לצעוד לאורך קילומטרים, כשהאש נמצאת במרחק קצר יחסית מהם • שריפות פרצו גם באחד האיים האהובים ביותר על הישראלי – וגם בסמוך לאתונה

שריפה באזור אכאיה שביוון. צילום: אי.פי.איי.

שריפות ענק פוקדות בימים האחרונים את רודוס שביוון, שהביאו לפינוי של עשרות אלפי מקומיים ותיירים.

ישראלים שנמצאים ברודוס ששוחחו עם "ישראל היום" סיפרו כי הם התבקשו לצעוד לאורך קילומטרים רבים במזג אוויר חם במיוחד, כשהלהבות נמצאות במרחק קצר יחסית מהם וריח כבד של עשן באוויר. כעת, מתפרסמים דיווחים על מוקדי שריפות חדשים באזורים תיירותיים נוספים במדינה.

תיירים מפונים מבתי המלון ברודוס בשל השריפה שפרצה באי, אתמול // צילום: חן פרחי

האי אוויה, שנחשב לפחות מוכר בקרב תיירים ישראליים אך נחשב לאחד האיים היפים ביוון ולשני בגודלו במדינה, מתמודד בשעות אלו עם שריפות ענק שגורמות לפינוי של כפרים שלמים. המושל באזור אמר לסוכנות הידיעות ANA-MPA: "קשה לנשום, העשן כבד מאוד והאש מתפשטת בשל הרוח החזקה. האש רחוקה כשני קילומטרים מהמרכז, הרוח החזקה יכולה לגרום להתפשטות מהירה שלה".

אי שאליו מגיעים לא מעט תיירים מישראל הוא קורפו, וגם שם מתחוללת שריפה משמעותית מאז שעות הלילה, שטרם הושגה עליה שליטה. גם באי הזה פונו אזורים שלמים, כשהשריפות בו מתמקדות כרגע בעיקר בצפון פולופונז שבסמוך לאייגיו.

תיירים מתפנים מנמל התעופה ברודוס, צילום: איי.אף.פי.


במקביל, השריפות ברודוס נמשכות וחברות תיירות ותעופה בריטיות כבר ביטלו טיסות וחבילות נופש של תיירים בריטיים לאי. אלפי תיירים בריטיים ממתינים לפינוי בחזרה לבתיהם, כמו גם תיירים ישראלים שנמצאים באי ומחכים לחזרתם ארצה. בשלב זה, אין ביטולי טיסות מישראל לרודוס.

גם באתונה נמשכות השריפות, אך חשוב לציין כי מדובר בפרברים של העיר, ולא באזורים התיירותיים שבמרכזה. בשיחות עם ישראלים שנמצאים בקורפו, הם סיפרו כי המקומיים מתקשים להבין מה הגורם לשריפות שהתרחשו במקביל בכמה איים שונים, מרוחקים אחד מהשני וללא קשר יבשתי ביניהם.

ענן עשן עצום מעל שמי רודוס, אתמול, צילום: איי.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר