270 ישראלים מנותקי קשר בהודו - והמשפחות מודאגות: "רק רוצים שיטלפנו"

בעקבות השיטפונות בצפון הודו אזורים גדולים מאוד מנותקים מחשמל, מים ומתקשים למצוא מזון • במשרד החוץ מרגיעים: "אנחנו מקבלים אינדיקציות חיוביות על כך שהישראלים נמצאים יחד ולכולם שלום"

תושבי הכפרים צופים במי השיטפונות. צילום: אי.אף.פי

הדרמה בהודו נמשכת: בעקבות השיטפונות בצפון הודו אזורים גדולים מאוד מנותקים מחשמל, מים ומתקשים למצוא מזון. השיטפונות משפיעים על אזורים שבהם מתגוררים מיליוני אנשים וביניהם גם תיירים רבים. כ-270 תיירים ישראלים עדיין מוגדרים כמנותקי קשר, אך חשוב מאוד להרגיע - רובם הגדול, אם לא כולם, מנותקי קשר בשל קריסת התקשורת באזורים הללו ולא בהכרח בעקבות סכנה ממשית.

סגן שגריר ישראל בהודו, אוהד נקש קינר, יוצא לאזור שנפגע מהמונסון במטרה ליצור קשר עם המטיילים הישראלים. שר החוץ אלי כהן, מסר: "המשרד נכנס לפעילות במתכונת מיוחדת, הנחיתי להקצות כל משאב שיידרש על מנת לוודא את שלומם של כל המטיילים הישראלים בשטח".

בשיחות עם בני משפחה של ישראלית שנמצאים באזור, הם מספרים: "אנחנו מאוד מודאגים, רק רוצים שבתנו תתקשר ותגיד שהכל בסדר, היא יצאה לטיול אחרי צבא וכבר כמה ימים שאין קשר. אנחנו מבינים שזה כנראה בגלל קריסת התקשורת שם, אבל זה לא פשוט".

שיטפונות ענק בצפון הודו | רויטרס

תום לנדאו, מומחה לענייני הודו, מסביר: "עיקר השיטפונות התרחשו באזור קולו-מנאלי-פרוואטי, אזור מאוד פופולרי בקרב מטיילים ישראלים. זה כולל מקומות כמו מנאלי, ושישט, נאגאר, קאסול, פולגה, קלגה, טוש, ג'יבהי. יש נזק רציני באזור, אבל עיקר הנזק הוא לכבישים וכפרים שנמצאים קרוב לנהרות. כחלק מהנזק קרסו באזור תשתיות הכבישים, הסלולר, הטלפון, האינטרנט, החשמל והמים.

"זה נשמע מפחיד, אבל בפועל המטיילים הישראלים בכפרים האלו פשוט שוהים בכפרים ומעבירים את הזמן שלהם די בכיף - יש מי שתיה, יש איך לבשל, יש איפה לישון. הגסטהאוסים והמסעדות מתפקדים. סה“כ גם בימי שגרה בכפרים קטנים בצפון הודו לא תמיד יש חשמל, קליטה או מים זורמים".

בתים שהוצפו בניו דלהי שבהודו, צילום: איי.אף.פי.

חשוב לציין שגם אזור ספיטי הצפוני יותר מנותק מבחינת דרכים ותקשורת וכרגע אני לא מכיר שנוצר קשר עם השוהים שם.

גם במשרד החוץ מרגיעים ואומרים: "אנחנו יודעים על כ-270 מנותקי קשר, עם זאת אנחנו מקבלים אינדיקציות חיוביות מקאסול ומנאלי על כך שהישראלים נמצאים שם יחד ולכולם שלום. צוותים בשליחות הנציגות נמצאים בקרבת מקום בניסיון לוודא שמות וזהות הישראלים באופן מדויק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר