האם בקרוב נוסעי טיסות יקבלו פיצוי במזומן כבר אחרי עיכוב של 3 שעות?

לפי הצעת חוק חדשה בארה"ב, ייתכן כי חברות התעופה יצטרכו לפצות את הנוסעים על עיכובים שהן אחראיות עליהם בהתאם לאי הנוחות שחווה הנוסע • וזו לא הצעת החוק היחידה שעוסקת בנושא שהמחוקקים במדינה עוסקים בה

מטוס (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

הממשל האמריקני הגיש לקונגרס טיוטת חקיקה בתחום התעופה, שלפיה חברות תעופה יצטרכו לשלם לנוסעים פיצוי כספי מזומן, ולא בהטבות אחרות שוות כסף, על כל עיכוב בן שלוש שעות ויותר שעליו הן אחראיות.

על פי ההצעה, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות רויטרס, סכום הפיצוי "יהיה תואם את אי הנוחות שחווה הנוסע", זאת כאשר העיכוב בטיסה או אפילו ביטולה נובעים בצורה חלקית או שלמה בגלל הספק (קרי, חברת התעופה, א"ג).

הצעת החקיקה החדשה מגיעה במקביל לדיונים שהקונגרס מקיים עם הסנאט סביב טיוטת חקיקה חדשה נוספת, שתאשר מחדש את כללי הפעילות של מינהל התעופה הפדרלי. מדובר בהצעת חקיקה שהמחוקקים יכולים עקרונית לדון בה כבר בשבוע הבא.

העיכוב או הביטול באשמת חברת התעופה? ייתכן שתקבלו על כך פיצוי. נמל התעופה רייגן בוורג'יניה (ארכיון), צילום: איי.אף.פי.


כך או כך, בכל הקשור לטיוטת החקיקה שהעביר ממשל ביידן, מדובר בחוק שהממשל עובד עליו כבר מחודש מאי האחרון, אז נמסר כי מתקיימת כתיבה מחדש של כללים שיחייבו את חברות התעופה האמריקניות לפצות במזומן נוסעים במקרה של עיכובים משמעותיים בטיסה שלהם. החקיקה הזו הייתה יכולה לצאת לדרך גם ללא אישור בית הנבחרים, אולם אישור החוק על ידי הקונגרס והסנאט תיתן לחוק סמכות עוצמה נוספת.

חוק נוסף בתחום התעופה שהממשל פנה בו אל הקונגרס, קשור לכתיבת כללים חדשים שיחייבו את חברות התעופה ליתר שקיפות בתחום העמלות כבר בעת הזמנת הכרטיס. הכוונה היא להבהרת הכללים שלפיהן לוקחות החברות עמלות שונות, וכן תוספת תשלום עבור כבודה ועבור דברים אחרים.

כמובן שיש כאלה המתנגדים להצעה. מטוס ממריא (אילוסטרציה), צילום: משה שי


מנגד, משרד התחבורה האמריקני שאלה כבר בשנה שעברה את חברות התעופה אם הן יסכימו לשלם לפחות 100 דולרים עבור עיכוב של שלוש שעות שנגרם על ידן. השאלה לא נענתה על ידי אף חברת תעופה, וחלקן אף התבטאו נגד החקיקה המוצעת בנושא.

למרות ההתנגדות הזו, משרד התחבורה הודיע כי היא תכתוב תקנות שיחייבו את חברות התעופה לכסות את הוצאות הנוסעים, המסעדות ובתי המלון, למשל, במקרה שהן יהיו אחראיות לעיכוב או להיתקעות של הנוסעים. ביחס לכך, רוב החברות הסכימו כבר בשנה שעברה לספק לנוסעים מלונות וארוחות במקרה של עיכוב או ביטול הטיסה, אך הן התנגדו לתשלום פיצוי כספי.

מעבר לחקיקה הקשורה לנוסעים, הממשל מבקש מהקונגרס גם לחוקק חוק שיחייב את חברות התעופה, בטיסות עתידיות, להקליט את הנעשה בתא הטייס למשך 25 שעות, ולא לשעתיים בלבד כפי שנהוג כיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר