זולה, קרובה וחופים שמזכירים את תאילנד - היעד שרוב הישראלים לא מכירים

נמאס לכם לטוס שעות רבות ליעד מרתק ולבזבז אלפי שקלים? אז זהו, שחסכנו לכם את הכאב ראש • מונטנגרו, המדינה הקטנטנה במערב הבלקן - מציעה מלונות ספא, ריזורטים כמו בסרטים, היסטוריה רחבה ונופים מרגיעים • עלינו על טיסה ישירה וגילינו עולם חדש

יופי עוצר נשימה. מונטנגרו. צילום: אסף הדר

היעד, שספק אם הכרתם, נמצא במרחק של שעתיים וחצי מכאן, טובל בין חופים קסומים לבין הרים ירוקים ועיירות שנראות כמו ציור מהאגדות: מונטנגרו, השוכנת בחלקו המערבי של הבלקן. 

כבר בנחיתה אפשר להבין שהגעת לגן עדן בנוסח בלקני. המדינה, שכל אוכלוסייתה כ-600 אלף תושבים - מספקת לא מעט חופים תכולים, טבע פראי שמתפרס לכל אורך המדינה, ערים עתיקות עם היסטוריה מסקרנת, מנות ים שמאפיינות את האזור ואיך לא? מחירים נמוכים שנוחים לכל כיס. המגוון הרחב הופך את המדינה הצעירה לאטרקטיבית ומפתיעה עבור משפחות וזוגות שמחפשים חופשות בטן-גב. 

גן עדן בניחוח בלקני. טיווט, צילום: אסף הדר

אך במקרה שאתם עוד זקוקים לשכנוע כדי לקנות כרטיס טיסה, אספנו עבורכם את ההמלצות שיגרמו לכם לחשוב שוב: 

העירייה טוויט

אם אתם רוצים קודם כל לנקות את הראש מהדאגות היומיומיות - לא תצטרכו לעשות הרבה. הטיסות החדשות נוחתות בעיר טיווט שיושבת ליד מפרץ קוטור. נקודת פתיחה מושלמת להבין את האופי הרגוע של מונטנגרו. לצד קו החוף שמספק שדרת חנויות, מסעדות ומלונות בוטיק, תוכלו למצוא את Porto Montenegro - מרינה שבה עוגנות יאכטות פאר ובן רגע מאלצות אותך אוטומטית להוציא את המצלמה ולתעד.

מפרץ לוסטיקה, מונטנגרו, צילום: אסף הדר

האזור היוקרתי כולל גם מלונות ברמה הגבוהה. בחודשי הקיץ תשלמו כ־350 יורו ללילה במלון יוקרתי כמו ״REGENT״, שכולל  2 קומפלקסים יוקרתיים של דירות להשכרה לטווח ארוך או קניה, 2 בריכות, ספא, חדר כושר, 4 מסעדות ומגרשי ספורט.

נניח והחלטתם לבקר רק יום אחד ועדיין תרצו ליהנות מהמקום הקוסמי, תוכלו לבלות בבריכת PMYC של מועדון היאכטות, שבה תמצאו בריכה, ספא מפנק ואזור טרקלין עם תפריט אוכל משגע. 

יאכטות מפוארות שעוגנות לנמל, צילום: אסף הדר

במרחק 15 דקות נסיעה ממרכז טיווט נמצא מפרץ לוסטיקה (Luštica Bay), שם תמצאו קומפלקס דירות שניצב על הר ולמרגלותיו מחכה מרינה שבה עוגנות יאכטות של מקומיים ותיירים.

קבלו את השוס האמיתי: הדירות, שבנויות על צלע ההר, מתאימות יותר למי שרוצה לבלות כאן יותר מכמה ימים ואוהב אייר בי אנד בי. נניח ואין באפשרותכם לקנות דירות נופש יוקרתית, תוכלו לחוות את הווייב של המקום במלון "The chedi" שנמצא על הטיילת המקסימה של לוסטיקה.

הדירות בנויות על צלע ההר, צילום: אסף הדר

המלון כולל 2 מסעדות, 2 ברים (אחד על החוף) ספא ולמעלה מ-100 חדרים כולל פנטהאוזים יעלה לכם בשאר העונה מ-248 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר ללילה. בשיא העונה, בחודשי יולי-אוגוסט עד ספטמבר, המחיר החל מ-648 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר ללילה.

סירות הן חלק מהנוף של המקום. במרחק שיט קצר אפשר להגיע לקמנארי, ולבקר בבתי הקפה שנפרסות לכל אורך המדרחוב, ואף לגלות מלונות בוטיק כמו "קאסה דל מר" (casa del mare Mediterraneo). במלון, שהוא חלק מרשת מלונות משפחתית, תמצאו 17 חדרים המשקיפים על קו החוף. 

מלונות בוטיק "קאסה דל מר", צילום: אסף הדר

חדר בעונה רגילה צפוי להתחיל מ-400 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר. עם זאת, בשיא העונה המחיר קופץ ל-600 יורו לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר ולילה. על החוף יש מסעדה בסגנון בסגנון ים־תיכוני, שבמרכזה טאבון שמוציא פוקאצ'ות, גבינות ופיצות חלומיות.

הנוף מהחדר ב-"קאסה דל מר", צילום: אסף הדר
החוף של "קאסה דל מר", צילום: אסף הדר

מלון שעשוי להיות הרבה יותר ידידותי למשפחות הוא Lazure Hotel & Marina, שמשקיף על מפרץ קוטור. החדרים במלון היוקרתי, שנמצא גם הוא על מרינה משלו, מתחילים במחיר של 350 יורו בעונת הקיץ. במלון 128 חדרים, בריכה מקורה, ספא, שתי מסעדות ושני ברים.

לספוג תרבות

המלון ממוקם רק 2 ק"מ מהרצג נובי (Herceg Novi), העיר החמישית בגודלה במדינה. מלבד הנופים, תוכלו לספוג קצת תרבות והיסטוריה רבה. 

בעיר ישנם אתרים מרתקים, כמו מבצר Kanli Kula, שמשקיף אל החוף, ובו לאורך השנה עורכים פסטיבלי מוזיקה ותרבות. למבצר היסטוריה עשירה והוא למוד קרבות, בתקופה מסוימת הוא אפילו נכבש על ידי העות'מאנים ובחלקו הוא שימש כבית סוהר.

המבצר משקיף אל החוף, צילום: אסף הדר
מבצר Kanli Kula,

מאמולה איילנד

עשר דקות מנמל הרציג נובי, במפרץ בוקה ביי, נמצא מלון מיוחד מאוד - Mamula Island Hotel. המלון יושב על אי, התמונות מדברות בעד עצמן. 

Mamula Island Hotel, צילום: אסף הדר

ההגעה למלון ולאי היא בסירה בלבד, לא הכי נגיש בעולם, אבל בהחלט אינטימי עבור זוגות. נציין כי האירוח במלון לא מתאים למשפחות עם ילדים, והוא מתאים לגילי 12 ומעלה בלבד.

מאמולה איילנד // צילום: אסף הדר

המלון שופץ בעלות של 38 מיליון אירו על ידי איש עסקים מצרי והוא כולל סך הכל 32 חדרים מעוצבים, מסעדות, ספא ובריכה חיצונית מפוארת וייחודית. כחלק מהלינה בו מוצעים שיעורי פילאטיס ויוגה. מחיר ללילה לחדר: החל מ־500 יורו בתחילת עונה, החל מ־700 יורו בשיא העונה.

המלון יושב על אי, צילום: אסף הדר

במקביל, מדי שעה יוצאות סירות למערה הכחולה (Plava pecina), הנמצאת סמוך לאי והפכו ליעד שחייב לבקר. התענוג צפוי לעלות לכם בערך כ-15 יורו לאדם.

המערה הכחולה // צילום: אסף הדר

המערה הכחולה, צילום: אסף הדר

העיירה פראסט

על החוף הקסום של מפרץ קוטור נמצאת פראסט (Perast) - עיירה היסטורית קטנה שמונה כ-300 תושבים סך הכל. לפני 40 שנה הייתה פה רעידת אדמה שהשאירה פה מעט תושבים, אך העירייה הקטנה הצליחה לצמוח מחדש וכיום מציגה ארמונות, כנסיות עתיקות ואלפי תיירים שמבקרים.

מפרץ קוטור, צילום: אסף הדר

על קו החוף המהמם, תוכלו ללון במלון "הריטג' גרנד פראסט" (Heritage grand), מלון 5 כוכבים. הכניסה לחדרי המלון מלווה בשטיח אדום, כיאה למקום. החדרים במלון מרווחים, מעוצבים בצורה מודרנית, כשבין היתר תוכלו למצוא מגוון מסעדות.  ארוחות הבוקר תסעדו במרפסת הצופה אל הים, יש בר גדול, בריכה פנימית עם ספא ובריכה חיצונית על החוף.

המחיר ללילה בהתאם: 750־1,100 יורו לחדר זוגי, 850־1,300 יורו לדופלקס המתאים לארבעה אנשים.

מלון "הריטג' גרנד פראסט", צילום: אסף הדר

מול הרחוב המרכזי של פראסט ניתן לראות את האי "גבירתנו של הסלעים" (Our Lady of the Rocks),

מדובר בכנסייה שנבנתה בין 1747 ל-1750, שאליה ניתן להגיע רק בסירות ממונעות. הכנסייה נפגעה במהלך רעידת האדמה ב-1979 אך שוחזרה ב-1986, וכיום נחשבת לאחת מנקודות הציון האייקוניות ביותר במונטנגרו.

הכניסה אל האי והכנסייה, שבתוכה יש מיני־מוזיאון המספר את ההיסטוריה של המקום, עולה בסביבות 5 יורו.

האי "גבירתנו של הסלעים", צילום: אסף הדר

אם יוקר המחייה מעיק עליכם, המצב הביטחוני מערער אתכם, תוכלו לארוז מזוודה קטנה ולערוך טיול קצר במדינה קסומה.  למזלנו יד האדם לא פגעה בה בינתיים ונקווה שגם לא בעתיד. המחירים הזולים, הטבע הבלתי נגמר, והמלונות המפנקים - זה כל מה שצריך לחופשה מושלמת.

נציין כי החל מחודש מאי סאן דור מפעילה שתי טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי. הטיסות הסדירות נמכרות באמצעות אתר אל על ודרך סוכני הנסיעות וניתן לשלב בין יעדי סאן דור הסדירים ליעדי אל על.

העיתונאי היה אורח סאן דור מקבוצת אל על ולשכות התיירות של מונטנגרו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר