ישראלים רבים נפלו בפח: הכירו את עוקץ כרטיסי ההופעות הגדול

עומדים לטוס לחו"ל ורוצים לשלב בטיול שלכם הופעה של אמן בינלאומי שאתם אוהבים? • כדי שלא תיפלו בפח, המומחים מסבירים מה אתם חייבים לעשות לפני רכישת הכרטיסים – ומה לעשות במקרה של תקלה

כריס מרטין, סולן קולדפליי, בהופעה בפורטוגל. צילום: אי.פי.איי.

ישראלים רבים טסים ליעדים שונים ברחבי העולם משלל סיבות, ואחת מהן היא כדי לשלב בטיול בחו"ל הופעה של אמן אהוב עליהם. ביונסה, קולדפליי ואלטון ג'ון הם רק חלק קטן מהאמנים שמופיעים בימים אלו בשלל מקומות על פני הגלובוס, אך מסתבר שהדרך להופעה עלולה להיות רצופה בלא מעט ניסיונות תרמית, נוכלים וכרטיסים מזויפים.

כדי להימנע משיטות העוקץ הרבות שגורמות ללא מעט ישראלים להפסיד את ההופעה ולאכזבה גדולה, שוחחנו עם מומחי כרטיסי ההופעות בחו"ל, יוסי אלפסי מחברת "לייבטיקטס" וגבי מזרחי מחברת "טיקטיק", שמספרים על הטיפים שלהם שיסייעו לכם להימנע מעוקץ הכרטיסים.

בדקו כל מה שצריך מספיק זמן מראש. ביונסה בהופעה, צילום: Getty Images

הטיפים של יוסי אלפסי:

  1. עוד לפני שאתם מתכננים לרכוש כרטיסים להופעות מאנשים פרטיים או מאתרים לא רשמיים? תמיד, אבל תמיד, קראו מראש ביקורות. אם אתם רואים שיש הרבה ביקורות טובות, כדאי לבדוק דווקא את הפחות טובות, כדי לראות מה כותבים הרוכשים המאוכזבים, כמו אם כרטיסים לא סופקו או לא עבדו בכניסה למקום ההופעה, או אם למשל לא היה מספר חירום ליצירת קשר. אתרים רבים כותבים על עצמם ביקורות מעולות, ולכן חשוב לבדוק גם את הביקורות השליליות – עדיפות לביקורות בגוגל או בפייסבוק, מכיוון שקשה יותר לזייף את הביקורות בפלטפורמות האלה.

  2.  לבדוק אם יש מספרי טלפון ליצירת קשר עם מענה, במיוחד מספרי חירום.

  3. להיזהר מאד מלהזמין דרך קבוצות בפייסבוק, בטח לא לשלם מראש ולקבל כרטיסים אלקטרוניים. זה העוקץ הכי פופולרי בימינו.

  4.  הציעו לכם מחיר מאוד נמוך לעומת אתרים אחרים? צריך לבדוק זאת יותר לעומק, כי ייתכן ומדובר בכרטיסים עם ראות מוגבלת, או מושבים לא צמודים או בעיה אחרת.

  5. יש לשים לב לעלויות הגבוהות המתווספות בתהליך התשלום. כל האתרים בחו"ל מוסיפים דמי טיפול, שירות, מיסים ומשלוח רק בשלב התשלום. עמלות אלה יכולות להוסיף כ-35% מהמחיר המופיע, מה שמקפיץ את מחיר הכרטיס באופן משמעותי.

  6. לא לקבוע עם ספק כרטיסים ליד מקום ההופעה לתשלום במזומן, שכן ישנו סיכוי לא קטן שאף אחד לא יגיע לפגוש אתכם.

  7. תמיד עדיף לרכוש מאתרים ישראליים שיש להם "אבא ואמא". אם יש כתובת בארץ, זה אפילו טוב יותר.

  8. הזמנת כרטיסים עם משלוח? ודאו שהם מגיעים אליכם בזמן.
שימו לב לעמלות. אלטון ג'ון בהופעה (ארכיון), צילום: קוקו

הטיפים של גבי מזרחי:

  1. מחיר נמוך מדי צריך להדליק אצלכם נורת אזהרה באופן מיידי.

  2. לבדוק שיש "אבא ואמא". הכוונה היא שלחברה המוכרת יש מוניטין טוב וטלפון שבו ניתן להשיג את נציגיה.

  3. בדקו כמה זמן החברה קיימת. באתרים מעבר לים, אפשר לקרוא ביקורות באתרים כמו Trust Pilot.

  4. לא לקנות באתרים עם הרבה ביקורות שליליות. ישנם אתרים שרבים מאיתנו מכירים וכדאי להכיר אותם היטב, מכיוון שיש אזהרות רבות על לא מעט כאלו.

  5. לא לקנות מאנשים פרטיים שמציעים כרטיסים ברשתות החברתיות.

  6.  לא לשלם בהעברה בנקאית, במזומן – ובטח שלא לתת קוד למשיכת מזומן בכספומט. העדיפות לתשלום צריכה להיות פיי פאל, או באמצעות כרטיס אשראי במידה ויש תקלה, כך שניתן יהיה ליצור קשר עם החברה שדרכה ביצעתם את התשלום.

  7. לבדוק טוב מאוד שהכרטיס שקבלתם תואם להזמנה. בהרבה מקרים מגלים זאת רק לאחר הכניסה למקום ההופעה, כשכבר מאוחר מדי.

  8. לבדוק היטב שאין הערה על "ראות מוגבלת". הרבה אנשים לא שמים לב ומגלים שיש, למשל, עמוד שמסתיר להם את המופע במקום שבו הם יושבים.

  9. להגיע מוקדם ככל שניתן, כדי שניתן יהיה לטפל בתקלה כמה שיותר זמן מראש, במקרה וזו תצוץ.

  10. אם יש תקלה, לא להתפתות ולקנות מספסרים כרטיסים אחרים מחוץ לאצטדיון. כבר ראינו בעבר שלקוחות נעקצו פעמיים, פעם אחת מהכרטיס ה"מקורי" שלא היה תקין, מה שגרם להם להילחץ, לרכוש כרטיס נוסף במזומן במחיר יקר מספסר שברח – ולגלות שגם הוא היה מזויף.
אלכס טרנר, סולן להקת ארקטיק מאנקיז, בהופעה באמסטרדם, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר