הדרישה של משרד הבריאות שמרחיקה תיירים מישראל

בישראל דורשים מכל תייר שמגיע לרכוש ביטוח מפני הדבקה בקורונה • מדובר באלפי שקלים למשפחה שמעוניינת להגיע לארץ • ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ״הנושא נמצא בבחינה״

"אפשרות נוספת היא להנפיק דרכון בנמל התעופה בן גוריון. העלות גבוהה ונעה בין כ-850 שקלים לכ-1,000 שקלים".צילום: קוקו

הקורונה מאחורינו, רוב מדינות העולם כבר הסירו את כל הגבלות הקורונה והלילה התבשרנו שאפילו ארה״ב, המדינה שנחשבה למחמירה ביותר, תסיר את כל הגבלות הכניסה ב-11 במאי.

אז נכון, גם בישראל הוסרו כמעט כל ההגבלות, אבל ה"כמעט" הזה גורם ללא מעט תיירים לחשוב פעמיים לפני שהם בוחרים להגיע לישראל.

במשרד הבריאות דורשים מכל תייר שמגיע לישראל לרכוש ביטוח שמכסה מפני הדבקה בקורונה. מדובר בביטוחים יקרים, שיכולים לייקר את עלות הביטוח במאות שקלים לכל תיירים ובאלפי שקלים למשפחה שמעוניינת להגיע לישראל.

״לא בדקו אותי בכלל, למי זה משנה אם יש לי ביטוח אם נדבקתי בקורונה או לא," מספר אחד התיירים בשיחה. "אלו דרישות של פעם, היום לא רואים דרישות כאלה כמעט באף מדינה, למה אני צריך לשלם כל כך הרבה כסף על הדבר הזה? זה לא הגיוני בכלל״.

נציג של אחת מחברות התעופה מספר לישראל היום: ״אנחנו מקבלים המון תלונות מצד תיירים שהוכרחו לבטח את עצמם בכל הקשור בהדבקה בקורונה בישראל. מדובר בהחלטה של משרד הבריאות שלא השתנתה כבר הרבה זמן וכנראה שכדאי לשקול אותה שוב״.

בדקנו באופן אקראי כמה מדינות ברחבי העולם כדי להבין האם יש עדיין מדינות שדורשות הוכחת ביטוח להדבקה בקורונה ולא מצאנו דרישה כזאת בארה״ב, איטליה, צרפת, ספרד, מקסיקו, יפן וגרמניה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ״הנושא נמצא בבחינה והחלטה תתקבל בהתאם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר