לונדון לא מחכה לכם: הממלכה המאוחדת תדרוש ויזה מתיירים ישראלים

בבריטניה יתחילו בקרוב לדרוש אישור כניסה שיחייב את הנכנסים למדינה במילוי פרטים אישיים ותשלום מראש • על אף שהליך ההנפקה צפוי להיות פשוט, ההחלטה צפויה להוות עוד קושי בירוקרטי בדרך לחופשה באחד היעדים האהובים על התייר הישראלי

לונדון (להמחשה), צילום: רויטרס

לא רק ארה״ב: בבריטניה יתחילו בקרוב להפעיל אישור כניסה שייקרא ETA, שיחייב את הנכנסים לבריטניה במילוי הפרטים האישיים ותשלום מראש. האישור יידרש בכניסה לאנגליה, וויילס, צפון אירלנד וסקוטלנד.

כרגע עדיין לא ברור כמה יעלה האישור ולכמה זמן הוא יהיה תקף, אך ככל הנראה מדובר באישור שיתקבל מהר יחסית ולא אמור לעלות יותר מכמה עשרות שקלים. עם זאת, מדובר בעוד תהליך בדרך לכניסה לממלכה המאוחדת.

החופש בכריסמס בלונדון תעלה יותר שנה הבאה (להמחשה), צילום: ללא

לונדון היא אחת הערים המבוקשות בקרב התייר הישראלי וההחלטה צפויה להוות עוד בירוקרטיה בדרך לחופשה ביעד הפופולרי.

חשוב להדגיש שלמרות שמדובר באישור כניסה למדינה, לא מדובר בוויזה כמו שאנו מכירים בארה"ב. מדובר יותר באישור כניסה שיוכל לפקח על תהליך הכניסה לבריטניה ועל הדרך - גם להכניס לא מעט כסף לממלכה.

בקרוב תצטרכו להוציא אישור נוסף לטיסה לבריטניה (להמחשה), צילום: יוסי זליגר

התהליך אמור להתחיל רק בשנה הבאה ובאופן הדרגתי. כרגע כאמור, אין מידע בנוגע למחיר המדויק ולכמה זמן האישור יהיה תקף, כל הפרטים הללו אמורים להתקבל בקרוב.

בתוך כך, החל מחודש נובמבר הקרוב, גם ישראלים שייכנסו למדינות האיחוד האירופאי יצטרכו להנפיק אישור כניסה שיעלה כשבעה אירו ויהיה תקף לשלוש שנים או עד תום תוקף הדרכון. גם כאן מדובר בתהליך מהיר ופשוט יחסית לדרישות הוויזה לארה״ב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר