שינוי החופים, תשתיות תיירותיות ומלונות בהרים: השדרוג הצפוי באילת

מי צריך עוד נופש בחו"ל? כך תיראה עיר הנופש הדרומית בעוד כמה שנים - ויש למה לחכות • בתפריט: שדרוג החופים, מלונות חדשים, שבילי אופניים וטיילת חדשה • "פרויקט חסר תקדים"

כך תיראה העיר בעתיד, צילום: משרד אדריכלים מייזליץ, כסיף ורויטמן

יש למה לחכות: אילת היא ללא ספק עיר הנופש של ישראל, אך בשנים האחרונות ישנה תחושה שישראלים רבים מעדיפים לנפוש מעבר לים, והתיירים הזרים ממעטים לנפוש באילת ומעדיפים לעבור לסיני ולירדן.

במשרד התיירות החליטו לקדם תוכנית שאפתנית שבסיומה אילת תיראה שונה לגמרי מכל מה שהכרנו עד היום. החופים יעברו שינוי ושדרוג משמעותי, יוקמו מלונות רבים ברמות שונות, מה שאמור לסייע בהורדת מחירי המלונות בעיר, ויפותחו תשתיות תיירותיות במטרה להתחרות מול סיני וירדן. אלה מושכות אליהן גם הרבה מאוד תיירים מישראל שמחנים את הרכב באילת, ואת החופשה מעבירים מעבר לגבול.

תשודרג. העיר אילת (ארכיון), צילום: יהודה בן יתח

על פי התוכניות, בשלב הראשון ישודרגו התשתיות בחופים ויוקמו תאי הלבשה ומקלחות, החופים יהיו נגישים לנכים, ייבנו מתקנים לרווחת הציבור ויוקמו ציליות מוסדרות. השלב הראשון של התוכנית כבר החל, ומי שמגיעים לאילת בימים אלו יכולים לראות עבודות באזורים השונים בחופים.

על פי ההערכות, עד הקיץ הבא, וכנראה עוד לפניו, הנופשים שיגיעו לחופי אילת יוכלו ליהנות מחוויה אחרת עם חופים מסודרים ונעימים יותר.

הטיילת באילת,

סיום בעוד שש שנים

התוכנית רחבה הרבה יותר וצפויה להסתיים בעוד כשש שנים, ובמסגרתה ייפתחו חופים רבים נוספים לרווחת הנופשים, על פי ההערכות כמעט פי שניים משטח חופי הרחצה שקיימים כיום. חופי העיר הדרומית, שפרוסים על פני כ־12 ק"מ מעקבה ועד טאבה, יחולקו לשני חלקים.

בחלק אחד, הצפוני, תוקם טיילת חדשה שתכלול מסעדות, אזורי בילוי וחנויות. יוקמו שבילי אופניים שיאפשרו רכיבה לאורך קילומטרים ויוקמו פתרונות הצללה לאורך רוב אזור הטיילת הצפונית החדשה.

יעברו להרים? המלונות באילת, צילום: משה שי

החלק הדרומי, שייקרא "עין סוף", יהיה שונה לגמרי. הנוף המדברי יישמר, יוקמו מלונות שתואמים לסגנון של עין סוף, כולל כמה שיוקמו בהרים עם נוף לים. באזור הדרומי של החוף יושם דגש על צלילה, גלישה ושנירקול. הכביש שעובר באזור יורחק מהחוף במטרה ליצור אזור רחב יותר של בילוי בסמוך לחופי הים.

לקהילות המטיילים החדשות יוקמו מתחמי אירוח מדבריים בדופן ההר הפונה לחוף הים, עם כפרי גולשים וצוללים ולינה מדברית מיוחדת. והבשורה הגדולה - המחירים צפויים להיות נוחים לכל כיס.

"הפרויקט יסדיר מציאות רבת שנים של הזנחה". ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, צילום: יהודה בן יתח

ראש עיריית אילת אלי לנקרי: "הפרויקט חסר התקדים שאנו מבצעים בחופי אילת יבטיח את זכותו של כלל הציבור לגישה חופשית לחוף ולמבט אל הים היפה. הפרויקט יהפוך את חופי הים לאטרקטיביים ויסדיר מציאות רבת שנים של הזנחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר