בפחות מ-100 דולר: מצאנו טיסות במחירים של פעם

הירידה במחירי הטיסות מורגשת כבר לקראת החודש הבא, אך הסבלנות עשויה להשתלם לכם • אם תחפשו טיסות לתקופת אחרי החגים, כלומר בסוף אוקטובר, תוכלו למצוא מחירים זולים אף יותר - למשל לבודפשט, לבוקרשט ולקרקוב • גם מחירי המלונות חווים ירידה

אולם ההמראות בנתב"ג, צילום: קוקו

התגעגעתם למחירי הטיסות הזולים? הם חוזרים – ובגדול. בדיקת "ישראל היום" מצאה ירידה חדה במחירי הטיסות כבר בחודש ספטמבר הקרוב, אבל אם תהיו סבלניים, תוכלו למצוא טיסות במחירים של פעם כבר בתקופה של אחרי החגים – כלומר, בסוף חודש אוקטובר הקרוב.

בבדיקה שקיימנו, מצאנו טיסות ישירות של ארקיע למרקש שבמרוקו במהלך חג הסוכות (16-9 באוקטובר) במחיר של 185 דולרים לנוסע. אם תוכלו להמתין לימים שאחרי החג, תוכלו למצוא מחירים נמוכים מאוד ליעדים אטרקטיביים. בין האפשרויות, מצאנו כרטיסים לטיסות הלוך ושוב עד 100 דולרים: טיסות ישירות לווינה שבאוסטריה של וייז אייר וראינאייר ב-83 דולרים לאדם בין התאריכים 30-24 באוקטובר, טיסות ישירות של ראינאייר לבודפשט שבהונגריה ב-93 דולרים בין התאריכים 31-24 באוקטובר, טיסות ישירות לבוקרשט ב-93 דולרים בין התאריכים 28 באוקטובר עד 2 בנובמבר, וטיסות ישירות של וויז אייר וראינאייר ב-94 דולרים לקרקוב שבפולין בין התאריכים 25 באוקטובר עד 3 בנובמבר.

93 דולרים בלבד. בודפשט, צילום: Getty Images

 

אם אתם מוכנים לשלם קצת יותר מ-100 דולרים, תוכלו להגיע ליעדים נוספים ובהם ברלין (141 דולרים בתאריכים 21-14 בנובמבר), אבו דאבי (102 דולרים עם חברת וויז אייר בתאריכים 28-24 באוקטובר), לונדון 143 דולרים בתאריכים 16-6 באוקטובר עם חברת וויז אייר), ועוד אפשרויות רבות נוספות ותאריכים רבים נוספים לכל היעדים שצוינו.

ירידת המחירים בסוף אוקטובר מגיעה בעקבות שילוב של כמה סיבות, ובראשן ביקוש נמוך יותר ביחס לחודשי הקיץ. זו לא הסיבה היחידה, כאשר בתקופה האחרונה ישנה גם ירידה במחיר הדלק, רכיב משמעותי בעלויות תפעול הטיסות. בשיחות עם בכירים בענף התעופה, אלה הסבירו שככל שמחירי הדלק ימשיכו לרדת, התחרות בין חברות התעופה תגדל ויצטרפו יותר חברות תעופה זרות לישראל, מה שצפוי להוביל לירידות נוספות במחירי הטיסות.

עם זאת, מומלץ שלא לחכות לרגע האחרון בהזמנת החופשה הבאה שלכם, שכן ייתכן שנראה גם עליית מחירים. מומחים בענף ממליצים להזמין כמה שיותר מוקדם, לוודא שיש אפשרות ביטול שתכסה אתכם ממקרה לא צפוי.

אל תשכחו את התוספות לטיסה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

 

דבר נוסף שחשוב לבדוק לפני שמזמינים טיסה הוא התוספות. חברות תעופה רבות העלו את מחירי הכבודה, בחירת המושב ושירותים נוספים אותם נאלצים נוסעים לרכוש בשל אילוצי הנסיעה, מה שעשוי לייקר את כרטיס הטיסה באופן משמעותי, ולכן מומלץ לוודא את הכל מראש.

יתרון נוסף בחופשה אחרי סוכות – גם מחירי המלונות נמצאים בירידה. גם כאן הסיבה היא הירידה בביקושים. בתי המלון ביעדי התיירות מעוניינים למשוך תיירות, וניתן לראות ירידות משמעותיות במחירי הלינה, שיכולות להגיע לעד עשרות אחוזים, מה שיכול לחסוך למשפחה אלפי שקלים בחופשה בחו"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר