אחרי 35 שנה: היסטוריה בבגדד

טיסה של חברת אג'יאן מיוון נחתה בנמל התעופה הבינלאומי של בירת עיראק • הצעד עשוי לתרום גם למאמצים להסרת האיסור האירופי על פעילות חברת התעופה הלאומית Iraqi Airways

האם עיראק חוזרת למפת התיירות העולמית? דרכון של אזרח עיראקי. צילום: AFP

הישג גדול לממשלת עיראק: טיסה של חברת אג'יאן מיוון נחתה אתמול (שלישי) בנמל התעופה הבינלאומי של בגדד, והפכה לטיסה האירופית המסחרית הראשונה שמגיעה לבירת עיראק זה יותר מ-35 שנה, כך מסר משרד התחבורה העיראקי בהודעה רשמית.

לפי משרד התחבורה העיראקי, מדובר ב"איתות לחזרתה של עיראק למפת התעופה האירופית" ובשלב חדש בהתאוששות מגזר התעופה במדינה. טיסות ישירות של חברות אירופיות לבגדד הופסקו בתחילת שנות התשעים בשל שיקולי ביטחון, לאחר פלישת עיראק לכווית בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין, ובהמשך בעקבות הפלישה האמריקנית ב-2003, מלחמת האזרחים והאלימות העדתית שהתפתחה במדינה, כך לפי Iraqi News.

הקו החדש בין אתונה לבגדד יפעל בשלב ראשון פעמיים בשבוע, עם אפשרות להרחבה בהתאם לביקוש ולתפוסת המושבים. חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס, הוגדרה על ידי הרשויות בעיראק כסמל לאמון הבינלאומי המחודש בנמל התעופה של בגדד ובמערכת התעופה העיראקית כולה.

הטיסות הופסקו עוד בזמן שלטון סדאם חוסיין, צילום: רויטרס

מוקדם יותר השנה החלה אג'יאן להפעיל טיסות לארביל, בירת החבל האוטונומי כורדיסטן בצפון עיראק, אזור הנתפס כיציב יחסית.

משרד התחבורה העיראקי חשף גם כי חברת Oman Air בוחנת הפעלת טיסות לאירופה דרך בגדד, מהלך שנועד לחזק את הקישוריות האווירית בין עיראק לבירות אירופיות ולתמוך בתיירות, נסיעות עסקים וחילופי מסחר.

במשרד התחבורה העיראקי ציינו כי חידוש הטיסות האירופיות לבגדד עשוי לתרום גם למאמצים להסרת האיסור האירופי על פעילות חברת התעופה הלאומית Iraqi Airways. לדבריהם, החברה השלימה כ־81 אחוז מהתיקונים וההערות שנדרשו במסגרת ביקורת הבטיחות של תוכנית IOSA, נתון המעיד על התקדמות משמעותית בעמידה בסטנדרטים הבינלאומיים, אך עדיין לא על עמידה מלאה בתנאים הנדרשים להסרת ההגבלות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר