ענקית התעופה ביטלה אלפי טיסות והקפיצה מחירים - זה העונש שהוטל עליה

אינדיגו, המחזיקה בכ-65% מהשוק ההודי, ביטלה יותר מ-5,000 טיסות מתחילת דצמבר, מה שהזניק את מחירי הכרטיסים • משרד התעופה הורה לה לקרקע 10% מטיסותיה עד סוף לוח החורף

נוסעת ממתינה לטיסת אינדיגו במומבאי, השבוע. צילום: רויטרס

חברת התעופה אינדיגו, המחזיקה בכ-65% מהשוק ההודי, ביטלה יותר מ-5,000 טיסות מתחילת דצמבר, מה שהזניק את מחירי הכרטיסים עד פי שבעה מהרגיל. 

בעקבות ימים מורטי עצבים של ביטולי טיסות, אובדן כבודה והתייקרות חדה, משרד התעופה האזרחית הורה לאינדיגו לקרקע 10% מטיסותיה עד סוף לוח החורף (כ-1,950 טיסות פנים יומיות).

נוסע ממתין לטיסה בהודו, השבוע, צילום: רויטרס

הקשחת עמדת המדינה מגיעה בעקבות כישלונה של אינדיגו להפעיל את לוח החורף בשל קשיי מזג אוויר ובעיקר מחסור בטייסים. הבעיות החלו לאחר כניסתם לתוקף של כללי הגבלת זמן תורנות טיסה חדשים ב-1 בנובמבר, שהאריכו את משך המנוחה והגבילו משמרות לילה רצופות לניהול עייפות טייסים. אינדיגו העריכה בחסר את מספר הקברניטים הנדרשים לה (חסרו לה כ-65 קברניטים).

10% מהטיסות יקורקעו. אינדיגו, צילום: רויטרס

התוצאה: מעל 5,000 ביטולים בדצמבר, תורים ארוכים, וזינוק מחירים פראי, כרטיס לטווח קצר אף זינק לזמן קצר ל-1,205 דולר, הרבה מעל תקרת הרגולטור. מנכ"ל אינדיגו הודה כי החברה "העריכה לא נכון" את דרישות הצוות.

בכירים העריכו כי יש "עילה חזקה" לנציבות התחרות של הודו לחקור האם אינדיגו ניצלה לרעה את הדומיננטיות שלה "כדי להגביל שירותים או להטיל תנאים בלתי הוגנים על נוסעים". שר התעופה האזרחית אף אמר כי "הודו צריכה לפחות חמש חברות תעופה גדולות" כדי לשמור על חוסן השוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר