הסרטון שעלה ביוקר: משפיענית הטיקטוק השבדית ג'נה נברין גילתה ביום החמישי לטיולה בארה"ב שכרטיס הטיסה שלה חזרה משם לשבדיה בוטל, ככל הנראה על ידי עוקב שראה את פרטי ההזמנה בסרטון שהעלתה בעצמה.
ג'נה, 27, העלתה לטיקטוק סרטון שתיעד את טיסתה מסקנדינביה ללוס אנג'לס. בתחילת הסרטון נראה לרגע כרטיס העלייה למטוס שלה, כולל שם המשפחה וקוד ההזמנה בן שישה תווים. "באופן כללי, אני מאמינה שאנשים הם טובים, אז סמכתי על כך שאף אחד לא יעשה שום דבר", אמרה.
לאחר פרסום הסרטון, אחד הצופים הגיב במהירות והזהיר שמי שמחזיק בשם המשפחה שלה ובקוד ההזמנה יכול להיכנס למערכת ולהחליף או לבטל את הכרטיס. ג'נה לא ראתה את ההערה בזמן.
כעבור יומיים, כשהייתה עדיין בלוס אנג'לס, משהו הרגיש לה לא כשורה. היא פתחה את אפליקציית Scandinavian Airlines, וגילתה כי ההזמנה לא קיימת. "כשהתחברתי עם שם המשפחה שלי ומספר ההזמנה, הופיע כיתוב 'שגיאה'", סיפרה. היא התקשרה לשירות הלקוחות של SAS חברת התעופה והם אישרו: הטיסה בוטלה. לפי חברת התעופה, הביטול התרחש כשעתיים בלבד לאחר פרסום הסרטון.
@jennalovisa#wieiad#whatieat#food#flightfood#eating♬ originalljud - Jenna Nevrin
"זה מטורף שאפשר לבטל כרטיס רק עם שם ומספר הזמנה", אמרה. היא גם ציינה כי אינה מצפה להחזר מלא, ורק תקבל את החזר מס טיסה, אם כי חברים ניסו לשכנע אותה להגיש תלונה רשמית. דוברת SAS אישרה כי המידע שעל כרטיס הטיסה הינו "מידע אישי, כמעט כמו דרכון או כרטיס בנק", לפי GoteborgsPosten. לדבריה, לחברה לא היה מקרה קודם שבו פוסט של משפיענית הוביל ישירות לביטול זדוני של כרטיס.
למרות הכול, ג'נה בחרה להישאר אופטימית. היא האריכה את שהותה בארצות הברית ותיארה את התקרית כשיעור חשוב ל-59 אלף העוקבים שלה. "אתה לא חושב שמישהו באמת יעשה דבר כזה, כי אין בזה שום תועלת. היא גם הציעה שחברות התעופה יוסיפו שלב אימות נוסף, כמו הודעת טקסט, לפני ביצוע שינויים בהזמנה. העצה שלה למטיילים אחרים, בעקבות התקרית הלא נעימה: להתייחס לפרטי כרטיס הטיסה כמו לכרטיס אשראי ולא לפרסם אותם ברשתות החברתיות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
