נוסע ישראלי נגד חברת התעופה: "זיכוי כספי שהובטח על ביטול טיסה - לא הגיע"

וויז אייר ביטלה את הטיסה, שובר הפיצוי התקבל אך בוטל, למרות שהובטח ללקוח שניתן להמיר אותו לזיכוי כספי • "הם עוד רוצים לפתוח פה האב, ועדיין מרשים לעצמם לתת כזה שירות. זה חוסר אחריות מוחלט" • תגובת וויז אייר תובא לכשתתקבל

דורשים תנאים שווים מול וויז אייר. צילום: GettyImages

הטיסה בוטלה, השובר נכנס אך בוטל למרות שהובטח ללקוח שניתן להמיר אותו לזיכוי כספי.

בחודש ספטמבר 2024 הזמין רון מפתח תקווה כרטיסי טיסה לדובאי עבורו, עבור אשתו ולשלושת ילדיהם, לתאריך 11 באוקטובר 2024. שמונה ימים בלבד לפני מועד הטיסה, ב־3 באוקטובר 2024, וויז אייר ביטלה את הטיסה בעקבות שיגור הטילים מאיראן. "קיבלנו הודעה שהטיסה מבוטלת וכי נקבל שובר לשנה, שאותו ניתן להמיר לזיכוי כספי בפנייה לשירות לקוחות", מספר רון.

תיעוד מהתקיפה האיראנית

מסע התכתובות והטלפונים של רון החל כ-10 חודשים לאחר הביטול. ב־21 באוגוסט 2025 שלח רון בקשת זיכוי כספי במקום השובר שקיבל, וקיבל אישור כי הזיכוי אכן מבוצע, אולם הכסף לא הגיע. לאחר פנייה חוזרת בספטמבר קיבל שוב אישור מילולי כי הזיכוי יבוצע, אך כשהכסף עדיין לא נכנס לחשבון גם לאחר חודש וחצי פנה רון שוב לחברה. ב־20 באוקטובר 2025 התקבלה דרישה להעביר פרטי חשבון בנק לצורך ההחזר, אך למחרת הגיע מייל מפתיע ומכעיס: "אין אפשרות לזיכוי כי השובר יבוטל".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Sahar Avrahamy‎‏ (@‏‎sahar66‎‏)‎‏

רון שלח מייל זועם שבו טען כי ביטול השובר נבע מעיכוב שנוצר באשמת החברה בלבד. התשובה שקיבל הייתה: "אנחנו עובדים לפי נהלי חברה, והזכויות שלך שמורות אם תרצה לפנות לערכאות". "התקשרתי לשירות לקוחות פעמיים", הוא מספר, "פעם אחת למחלקת הזמנות ואחר כך למחלקת זיכויים. התשובה העיקשת שלהם הייתה שהשובר בוטל". כשניסה לדבר עם מנהל, חווה שירות מחפיר לטענתו: "פעמיים הנציגים ניתקו את הטלפון מיוזמתם, ללא אפשרות להעביר אותי למנהל".

"זה כשל שירותי עמוק, הם מנצלים את העובדה שלחברה אין משרדים מייצגים בישראל, מה שמקשה על הצרכנים. "הכי מפליא שהם עוד רוצים לפתוח פה האב, ועדיין מרשים לעצמם לתת כזה שירות. זה חוסר אחריות מוחלט".

תגובת וויז אייר תובא לכשתתקבל.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר