רופא שעזר לנוסעת והחמיץ טיסה טוען: חברת התעופה חייבה אותי במאות שקלים

הנוסע ביקש מצוות נמל התעופה לעדכן כי יתעכב בשל מצב חירום רפואי, אך כשהגיע, 15 דקות לפני היציאה, השער כבר נסגר לחלוטין • ריינאייר סירבה להחזיר את הסכום שנגבה עבור הזמנת הכרטיס החדש

"חוקים נוקשים". מטוס ריינאייר. צילום: רויטרס

ריינאייר גבתה מרופא 100 פאונד (כ-430 שקלים) לאחר שהחמיץ את טיסתו משום שעצר לעזור לנוסעת מבוגרת שנפלה על מדרגות נעות ונפצעה בראשה, כך דווח היום (שני) ב"גרדיאן".

לחברת הלואוקוסט נהלים נוקשים במיוחד, והיא כמעט שאינה חורגת מהם, מה שהוביל נוסעים רבים לתשלומים נוספים. במקרה הזה, הנוסע היה בדרכו לשער העלייה למטוס לטיסה מלונדון סטנסטד לפסקארה שבאיטליה, כשלפניו נפלה אישה מבוגרת.

"התקרבתי לשער כשהאישה נפלה. אני רופא, אז עצרתי לעזור", סיפר. לדבריו, היא סבלה משבר בפרק כף היד, חתכים עמוקים ופציעת ראש מדאיגה, והוא נאלץ לעצור את הדימום עד להגעת צוותי השדה והחובשים. הנוסע ביקש מצוות נמל התעופה לעדכן את עובדי השער שהוא יתעכב בשל ״מצב חירום רפואי״, אך כשהגיע, 15 דקות לפני היציאה, השער כבר נסגר לחלוטין. עד כאן מובן, חברת התעופה לא יכולה לעכב יותר מ-100 נוסעים. בסופו של דבר הוא נאלץ להזמין טיסה חדשה ולהמתין שש שעות בשדה, עם תינוק קטן.

"אם תאחרו תידרשו לשלם על טיסה חלופית". ריינאייר, צילום: דור גבאי

אלא שריינאייר סירבה להחזיר את הסכום, 100 פאונד, שנגבה עבור הזמנת הכרטיס החדש. בהודעה שמסרה החברה נכתב: "על כל נוסע חלה האחריות להגיע לשער לפחות 30 דקות לפני ההמראה. הנוסע הזה לא הגיע לפני סגירת השער, ולכן החמיץ את העלייה למטוס, בניגוד ל-154 הנוסעים שהגיעו בזמן". בנהלי החברה נכתב כי "להיות בשער לפחות 30 דקות לפני ההמראה. השער ייסגר 30 דקות לפני. אם תגיעו לאחר מכן - לא תורשו לעלות, ותידרשו לשלם על טיסה חלופית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר