מוות במהלך טיסה הוא אמנם מקרה נדיר, אך מתברר שחברות התעופה ערוכות אליו היטב. דיילת האוויר ברברה באצ’יליירי, בת 33 מארגנטינה, העובדת בענף כבר 14 שנה, חשפה בריאיון ל־What’s The Jam את “הנוהל המיוחד” שנכנס לפעולה ברגע שמתרחש מקרה כזה.
לדבריה, הצוות מאומן להתמודד עם המצב “בכבוד ובשקט”. כאשר מתעורר חשד שנוסע איבד את הכרתו, הדיילים בודקים סימני חיים, מזעיקים את הקברניט ושואלים דרך הרמקולים אם יש רופא בין הנוסעים. רק לאחר הנחיתה יכול רופא מוסמך לקבוע מוות באופן רשמי.
ברברה סיפרה כי אם אין סכנה לנוסעים, הקברניט ימשיך לטוס ליעד הסופי, ואילו במקרים דחופים נוחתים בשדה תעופה קרוב. "אם יש מקום פנוי, מעבירים את הנפטר לשורה ריקה. כשאין, הצוות משתדל להציב אותו באזור נסתר מעיני הנוסעים", אמרה.
היא שיתפה גם מניסיונה האישי: באחת הטיסות הבחינה כי נוסע נפטר במהלך טיסה ארוכה. “הדיילת כיסתה אותו בשמיכה ושמה על פניו מסכת שינה כדי למנוע בהלה. רוב הנוסעים ישנו, ורק מעטים הבינו מה קרה".
@barbiebac.okni llorando te van a dejar subir, sorry
♬ sonido original - Barbiebac La Azafata
במקרה אחר, בטיסה טרנס־אטלנטית, הועברה הגופה למטבחון הדיילים, מכוסה בשמיכה. “הצוות המשיך בעבודתו כרגיל, והדיילת שנשארה שם נאלצה לשבת שעות לצידה כדי לוודא שהגופה לא תזוז", סיפרה. לדבריה, למטוסים יש גם אפשרות להוביל ארונות קבורה בתא המטען, ולעיתים גופות מועברות חזרה לארץ מוצאן בליווי בני משפחה. “בחלק מהשדות, כמו באמסטרדם, יש אפילו מתקן מיוחד לקליטת גופות ולהכנתן לשילוח", סיכמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו