הסנאט האמריקאי עבר אתמול (ראשון) צעד משמעותי לקראת סיום הסגירה הממשלתית הארוכה ביותר בתולדות ארצות הברית, עם הצבעה של 60-40 לקידום הסכם שעשוי לפתוח את הממשלה בתוך ימים ספורים.
תעופה האמריקנית בסכנת קריסה: דלתא מובילה את רשימת הביטולים על רקע שביתת הממשל ומחסור בבקרים // רויטרס, אנוואטו
אך גם אם ההסכם יאושר בשבוע הקרוב, הנוסעים בנמלי התעופה לא צריכים לצפות לחזרה מיידית לנורמליות.
כבר עכשיו נרשמו צמצומים בטיסות ב-40 מנמלי התעופה העמוסים במדינה, במטרה להתמודד עם מחסור בפקחי טיסה. מומחים מזהירים כי השיבושים יימשכו זמן רב לאחר שהסגירה תסתיים רשמית.
“יהיה שיבוש נרחב בכל מערכת התחבורה האווירית של המדינה”, אמר הנרי הרטווילדט, אנליסט תעופה ונשיא Atmosphere Research Group. “ההשפעות עשויות להימשך הרבה מעבר למשך ההשבתה".
צמצום טיסות והשלכות על הנוסעים
משרד התחבורה והמינהל הפדרלי לתעופה (FAA) הנחו צמצום של עד 10% בטיסות ב-40 שדות תעופה, צעד שהחל כבר ב-7 בנובמבר עם צמצום ראשוני של 4%. חברות תעופה רבות ביטלו טיסות מראש כדי למנוע עומס ביום עצמו.
נמלי תעופה מרכזיים כמו Hartsfield-Jackson באטלנטה, Chicago O’Hare בשיקגו ו-LAX בלוס אנג'לס נכללים בין השדות שנפגעו בצורה החמורה ביותר.
השפעה מתמשכת
גם אם השבתת הממשל תסתיים, ההשלכות על מערכת הטיסות עשויות להימשך. צמצום עד 10% בטיסות מבוסס על מחסור בכוח אדם, אך בעיות נוספות כמו מזג אוויר ותקלות טכניות ימשיכו להתרחש, והצמצום מקשה על התאוששות.
פגיעה בנוסעים תשפיע גם על חברות התעופה, החנויות בשדות התעופה ויעדי התיירות, שיקבלו פחות מבקרים.
מחסור בפקחי טיסה
שר התחבורה, שון דאפי, ציין כי מספר מנהלי התנועה האווירית שפרשו מאז תחילת ההשבתה עלה משמעותית - מ-4 ל-15-20 ביום.
בלי קשר להשבתה, המינהל עדיין סובל ממחסור של 1,000-2,000 פקחים. כך שההשלכות על המשך קיבולת השדות צפויות להימשך גם לאחר תשלום לעובדים והחזרת הצוותים הקיימים לעבודה.
לדברי אחמד עבדלגאני, סגן דיקן למחקר במכללת Embry-Riddle Aeronautical University: “אפילו אם הממשלה תיפתח מחדש, ההתאוששות תיקח זמן. טיסות יבוטלו וחלק מהנוסעים יאלצו לקבל החזרים, כי אין מספיק קיבולת להכיל את כל הטיסות. משך וחומרת הצמצום של הטיסות בשל ההשבתה יקבעו כמה זמן ייקח להחזיר את המערכת למצב רגיל”.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו