לפי דיווחי הרשויות ותדרוך של חבר מועצת ה-NTSB, טוד אינמן, כפי שפורסם בסוכנות הידיעות האמריקנית רויטרס, "יואסאיי טודיי" וב-CNN, צוות הטיסה של UPS השלים בדיקות מקדימות שגרתיות לפני יציאה מלואיסוויל להונולולו ביום שלישי, 4 בנובמבר, בסביבות 17:15.
ההמראה תוארה כ״שגרתית״ עד לרגע שבו, 37 שניות לאחר קריאת הצוות להגברת דחף, נשמע בתא הטייס צלצול חוזר שנמשך 25 שניות - עד לקריסה ופרוץ השריפה הקטלנית.
החקירה הראשונית מצאה כי במהלך הרצת ההמראה פרצה לשונית אש גדולה באזור הכנף השמאלית, וה-NTSB אישר שהמנוע השמאלי ניתק מן הכנף. אינמן ציין כי עיקר מבנה הפיילון נותר מחובר למנוע בעת הניתוק, ושני הרכיבים נשלחו לבדיקה במתקן מאובטח; חלקי חיבור נוספים אותרו בעשב סמוך למסלול.
מה נשמע בתא הטייס - ומה המשמעות?
על פי ה-NTSB, מקליט הקול מתא הטייס סיפק שעתיים וארבע דקות של אודיו באיכות גבוהה. הקריאות המהירות במהלך ריצת ההמראה היו כמתוכנן עד לצלצול החוזר, שבמהלכו ניסו אנשי הצוות להשתלט על הכלי.
אינמן הוסיף כי קיימים סוגי התרעה רבים היכולים להישמע כ״פעמון״, והסברה העובדתית תיבחן מול נתוני מקליט הנתונים והווידאו - ללא השערות בשלב זה.
במקביל, הבהירו החוקרים כי בעת האירוע נע הכלי במהירות כ-211 מייל לשעה (339.58 קילומטר), וכי גובהו עמד על כ-100 רגל מעל הקרקע (30.48 מטר). המטוס נשא כ-38 אלף גלונים של דלק, מה שתרם ללהבות העזות ולמוקדי שריפה משניים בשטח התעשייה שמדרום לשדה.
מספר ההרוגים עלה ל-14 ב-7 בנובמבר, לאחר שמאמץ החילוץ חשף קורבן נוסף. בין ההרוגים: שלושת אנשי הצוות שעלו לטיסה; הקפטן ריצ׳רד וארטנברג, הקצין הראשון לי טרואיט וקפטן דנה דיימונד, קצין רזרבה בינלאומי. ״מילים אינן יכולות לבטא את העצב״, נמסר מהנהלת UPS, שהביעה תנחומים למשפחות הצוות ולבני הקהילה.
בלואיסוויל - ביתו של מתקן Worldport של UPS ומרכז תעסוקה ענק - הדגישו טייסים ואנשי צוות ותיקים את תחושת האבל המשותפת. ״רוב האנשים כאן מכירים מישהו שעובד ב-UPS״, אמר נשיא איגוד הטייסים העצמאי, וציין כי הארגון נערך הן ללוויות והן לליווי ממושך של תהליך החקירה.
התביעות הראשונות כבר הוגשו
ב-7 בנובמבר הודיע משרד Morgan & Morgan על הגשת תביעה בשם תושבים ובעלי עסקים ברדיוס של כשמונה קילומטרים מ-Worldport, נגד UPS, בואינג וג׳נרל אלקטריק, בטענות לרשלנות ולגרימת מצוקה נפשית.
התביעה מתארת ״פיצוץ״ שהותיר פיח ופסולת ופגע קשות ברכוש ובבריאות. משרדי עורכי דין נוספים הודיעו כי ייצגו משפחות פצועים והרוגים, כולל עובדי חברה מקומית שנפגעה ישירות.
החקירה מתמקדת גם בהיסטוריית האחזקה של ה-MD-11. לפי הפרסומים, הכלי שהה בין 3 בספטמבר ל-18 באוקטובר בסן אנטוניו לבדיקת Heavy Check, והיו לגביו מספר דיווחי תחזוקה השנה, כולל טיפול בסדק במבנה פנימי של מיכל הדלק בכנף המרכזית - בהתאם לרישומי מנהל התעופה הפדרלי.
עם זאת, ה-NTSB הדגיש שאין בשלב זה עדות לכך שאחזקה לקויה גרמה לאסון, ואין חשש מיידי לצי ה-MD-11 בכללותו.
תצלומי אוויר ושימוש ברחפנים חשפו רצועה חרוכה באורך של כמעט קילומטר, כלי רכב מפוחמים והריסות מבנים. צוותי הכבאות פעלו לאורך הלילה לבלימת שריפות משניות ודליפות דלק, וה-NTSB הזהיר כי פענוח המידע יהיה ״ממושך ושיטתי״. בתוך כחודש צפוי דוח ראשוני; מסקנות מלאות עשויות להתפרסם רק בתוך שנה או יותר.
Holy shit pic.twitter.com/VOtffUdC17
— Wu Tang is for the Children (@WUTangKids) November 4, 2025
בינתיים, קהילות מקומיות ובעלי עסקים מנסים לאמוד את הנזק. ״כל מה שבנינו בשלוש השנים האחרונות הפך לאפר בדקה אחת״, סיפרה בעלת עסק שאיבדה משאית וציוד. העירייה קוראת לסבלנות, בעוד החוקרים ״מבקשים לדעת מה קרה ולמה - כדי שזה לא יקרה שוב״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו