מנכ"ל חברת התעופה דלתא איירליינס, אד בסטיאן, דיבר בסוף השבוע במגזין העסקים "Fortune" על הרגלי הנסיעות שלו, מה שעורר תמיהה בקרב חלק מהגולשים. בסטיאן סיפר שכאשר הוא טס, הוא לעתים יושב במחלקת תיירים, לא פעם ליד השירותים.
כשנשאל איך הוא מעביר את זמנו בטיסות, השיב שבדרך כלל הוא מנצל את הזמן לענות על מיילים, וציין שבדרך כלל הוא אחד הנוסעים האחרונים שעולים למטוס. לדבריו, נוסעים מזהים אותו לא פעם, ניגשים אליו ושואלים למה הוא שם, והוא עונה להם בצחוק "זה בערך מה שהכרטיס שלי יכול היה להרשות לעצמו". הוא הוסיף שנוסעים במחלקת תיירים "נהנים מאוד" כשהוא נמצא שם.
כשהתבקש לציין את החטיף והמשקה האהובים עליו בטיסה, השיב: עוגיות (לוטוס) ביסקוף וקולה זירו. כשנשאל מהו שדה התעופה האהוב עליו, השיב "אטלנטה, כי זה אומר שאני בבית".
בסטיאן הרוויח בשנה שעברה 27 מיליון דולר, מה שהפך אותו למנכ"ל חברת התעופה השני בשכרו בעולם (בשנה שלפניה הרוויח 34 מיליון דולר והיה המדורג הראשון). המנכ"ל שמרוויח הכי הרבה הוא סקוט קירבי, יונייטד איירליינס , שהרוויח ב־2024 33.9 מיליון דולר.
“Many times when I travel, I’m sitting in coach,” @Delta CEO Ed Bastian told the #FortuneGlobalForum. https://t.co/JQErq7fUPW pic.twitter.com/O2Uu4ReGlP
— FORTUNE (@FortuneMagazine) October 31, 2025
למה מנכ"לי חברות תעופה אוהבים "לנפנף" בכך שהם טסים במחלקת תיירים?
לא מדובר רק בבסטיאן של דלתא, מנכ"לים של חברות תעופה גדולות בארה"ב אוהבים לספר בכל הזדמנות שהם טסים לעיתים קרובות במחלקת תיירים. לא משנה על איזו שאלה הם נשאלים, איכשהו הם מזכירים את זה.
בפועל, מנכ"לים אכן טסים לעיתים קרובות במחלקת תיירים בטיסות פנים, אך גם במחלקה ראשונה ולעיתים בטיסות פרטיות. בטיסות בינלאומיות ארוכות הם כמעט תמיד טסים במחלקות היוקרתיות ביותר. אז למה אנשים שמרוויחים עשרות מיליוני דולרים בשנה בוחרים לשבת בתיירים? מדובר במהלך מחושב של תדמית:
לעיתים הם פשוט מזמינים ברגע האחרון, כשהמושבים במחלקה ראשונה כבר תפוסים.
סיבה נוספת, מנכ"ל חברת תעופה לא יטוס במחלקה ראשונה של מתחרה - זה ייראה רע מאוד. עוד סיבה - טיסה במחלקת תיירים יוצרת תחושת הזדהות עם העובדים - "הוא טס כמונו".
עבור נוסעים קבועים, לראות מנכ"ל בתיירים זהו רגע מפתיע שגורם לסיפורים כאלה להפוך ויראליים. כמו כן, מאחר שחלק גדול מרווחי החברות מגיע ממועדוני הנוסע המתמיד, עדיף שהמנכ"ל לא יתפוס מושב שדרוג.
בסטיאן גם ציין שהוא נוהג לעלות למטוס אחרון, מהלך שמוצג כ"הקרבה".
מנכ"לים של חברות תעופה אכן טסים לעיתים קרובות במחלקת תיירים בטיסות קצרות, בעיקר מסיבות של תדמית, נגישות ותכנון ברגע האחרון. בטיסות בינלאומיות הם כמעט תמיד במחלקות היוקרה או במטוסים פרטיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו