פריטוריה, בת 22, ובן זוגה רונאן, בן 25, עלו ב-25 באוקטובר על טיסה של חברת KLM מאדינבורו לאמסטרדם, הולנד. זו היתה אמורה להיות טיסה לרגל האירוסין ולרגל יום הולדתו של רונאן. השניים סובלים מאלרגיה חמורה לאגוזים ובוטנים, ופריטוריה טוענת כי דיווחה על כך לחברה מראש באמצעות טופס מקוון ואף הגיעה לשדה התעופה שעתיים לפני הטיסה כדי לוודא שהצוות מודע לכך.
עם זאת, לדבריהם, כשעלו למטוס נמסר להם שהחברה לא תפסיק להגיש מוצרי אגוזים, בהם עוגת בננה עם שקדים שחולקה לנוסעים, ולא תפרסם הודעה לנוסעים בנושא. במקום זאת, לטענתם נאמר להם שעליהם לרדת מהמטוס או להמשיך בטיסה “על אחריותם”, וכי על המטוס יש מזרקי אפיפן. פריטוריה, הסובלת מאלרגיה נשימתית, סיפרה כי הם הרגישו כלואים ומושפלים. בסופו של דבר החליטו השניים לרדת מהמטוס, ולאבד חופשה בשווי 700 פאונד.
בשיחה עם איש צוות נאמר להם: "אנחנו מגישים אוכל כי אנשים שילמו על שירות, ולא ניקח מהם את זה. זה הנהלים שלנו". רונאן השיב בכעס: "זה מזעזע, כל חברת תעופה אחרת עושה זאת בשבילנו". הוא הוסיף: "מעולם לא הרגשתי מופלה כך. אני באמת מאמין שאם היינו ממריאים והם היו מגישים אגוזים, הטיסה הייתה נוחתת נחיתת חירום בלונדון - או שאנחנו היינו מתים". לדבריו, בכל פעם שהם מזמינים חופשה הם מוודאים מראש עם חברת התעופה שלא יוגשו אגוזים ושיודיעו על כך לנוסעים.
"בתפריט בכלל היתה אמורה להיות עוגייה, אבל כשעלינו ראינו שזן עוגת בננה עם שקדים ואגוזים", סיפר. רונאן הוסיף כי אנשי הצוות אמרו להם שהם יכולים להישאר בטיסה "אם ירצו לקחת את הסיכון", כי יש אפיפנים על הסיפון. "אבל אפיפן נועד רק לקנות זמן עד שמגיעה אמבולנס וזה לא פתרון כשאתה בשמיים", אמר.
"הם סיכנו את החיים שלנו. היו שם 190 נוסעים, כלומר כל האוויר במטוס היה מלא חלקיקי אגוזים. זה היה נורא. אני לעולם לא אטוס איתם שוב". דובר החברה התנצל ומסר: “אנחנו מבינים עד כמה אלרגיות לאגוזים חמורות ועד כמה הסיטואציה הייתה קשה עבורם. כאשר נוסע מדווח לצוות על אלרגיה, אנו יכולים לפרסם הודעה המבקשת מנוסעים אחרים להשאיר מוצרים המכילים אגוזים סגורים במהלך הטיסה. עם זאת, אין באפשרותנו לאסור על נוסעים אחרים לצרוך מוצרים המכילים אגוזים, ולכן איננו יכולים להבטיח סביבה נקייה מאגוזים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו