ריינאייר, חברת הלואו־קוסט האירית שהחליטה לא לשוב לפעול בישראל, ממשיכה לצמצם את פעילותה והפעם בספרד.
לאחר ההודעה בחודש שעבר על ביטול טיסות לשלושה שדות תעופה פופולריים בספרד, צפון טנריף, ויגו וסנטיאגו, הכריז השבוע המנכ"ל מייקל א’לירי על קיצוץ נוסף של 1.2 מיליון מושבים בקווי החברה לספרד בקיץ 2026.
למה זה קורה?
המהלך מגיע לטענת החברה בעקבות מחלוקת חריפה בין ריינאייר לרשויות שדות התעופה בספרד, סביב עלויות התפעול והאגרות.
מנכ"ל החברה, א’לירי, טוען כי המחירים "גבוהים מדי ולא תחרותיים", ומעדיף להפנות מטוסים לשדות חלופיים שבהם העלויות זולות יותר כמו פלמה דה מיורקה.
רשות שדות התעופה הספרדית (Aena) בתגובתה למהלך דחתה את טענות ריינאייר, וטענה כי העלאת האגרות המתוכננת בשיעור של 6.62% מינורית, וכי האגרות בספרד נותרות מהתחרותיות ביותר באירופה.
בנוסף, Aena ציינה כי חברות תעופה אחרות כבר תפסו את מקומה של ריינאייר בקווים שבוטלו, והדגישה כי ספרד צפויה לשבור שיאים בתיירות ובתנועה האווירית ב-2025.
מנכ"ל Aena, מאוריסיו לוסנה, האשים את ריינאייר בשימוש בטקטיקות של "שוחד" ו"סחיטה" כדי להשיג הטבות כלכליות על חשבון משלמי המיסים הספרדים.
מי ייפגע?
כבר בחורף הקרוב יבוטלו כלל הטיסות לצפון טנריף.
החל מינואר 2026 תופסק כליל הפעילות של ריינאייר לויגו - נקודת הכניסה הפופולרית לסנטיאגו דה קומפוסטלה (עיר היעד של עולי הרגל ב"קמינו דה סנטיאגו").
בנוסף, גם בצרפת ובגרמניה צפויים קיצוצים: ברלין, קלן וממינגן יראו עשרות טיסות מבוטלות כבר בינואר הקרוב.
ומה לגבי טיסות נוספות?
במקביל לקיצוצים, ריינאייר דווקא מוסיפה קיבולת ביעדים אחרים:
600 אלף מושבים חדשים יתווספו לטיסות למדריד.
במרוקו החברה מרחיבה משמעותית פעילות, עם בסיסים חדשים במרקש, פאס, אגאדיר וטנג'יר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
