"לא עוד התמודדות מתישה מול חברות התעופה": פלטפורמת האונליין righty, המתמקדת בזכויות נוסעים בישראל, מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם AirHelp, העוסקת במימוש זכויות נוסעים. righty הפועלת למימוש זכויות לפיצוי כספי על פי חוק שירותי התעופה ("חוק טיבי"), תאפשר מעתה לכל נוסע שלא עומד בתנאי הסף הקשוחים של החוק הישראלי לבדוק את זכאותו לפיצוי על פי הרגולציה הבינלאומית, ובעיקר לפי התקנות האירופיות EC 261/04.
חוק שירותי התעופה הישראלי מקנה אמנם פיצוי כספי שיכול להגיע עד 3,580 שקלים לנוסע במקרה של ביטול או עיכוב משמעותי. אולם, החוק הישראלי מחמיר במיוחד, ופיצוי בגין עיכוב ניתן רק החל משמונה שעות ומעלה. לעומת זאת, התקנות האירופיות מקנות פיצוי כבר לאחר 3 שעות עיכוב, בגובה של עד 2,400 שקלים (כ-600 יורו).
בפועל, רבות מהטיסות אינן עומדות בתנאי הסף הישראלים, אך כן עומדות בתנאים האירופיים. מכיוון שיותר ממחצית מהטיסות לישראל וממנה כפופות גם לרגולציה האירופית, נוסעים ישראלים יכולים ליהנות מהגנה כפולה.
"החוק הישראלי מעניק פיצוי גבוה יותר, אולם חלק מתנאי הסף שלו מחמירים יותר. התקנות האירופיות מקלות יותר ומאפשרות לנוסעים רבים נוספים לקבל פיצוי. בשיתוף הפעולה עם AirHelp אנחנו מבטיחים שהנוסע הישראלי לא יפספס אף אחת מהזכויות המגיעות לו", מספר גוני לצטר, מנכ"ל ומייסד righty. "ראשית נבדוק את זכאותו לפי החוק הישראלי, ואם אין זכאות, הנוסע יוכל להמשיך ולבדוק את זכאותו על פי רגולציה בינלאומית ובעיקר לפי התקנות האירופיות. המשמעות לנוסע הישראלי היא - לא עוד התמודדות מתישה מול חברות התעופה, אלא פתרון צרכני-טכנולוגי אחד שממצה את כל ההגנות האפשריות - מקומית ובינלאומית".
AirHelp פועלת ברחבי העולם כבר יותר מ-12 שנה, והביאה למימוש זכויות של מיליוני נוסעים בהיקפים של מאות מיליוני יורו. החברה נחשבת לגורם המרכזי בהעלאת המודעות בקרב נוסעים אירופיים לזכויותיהם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו