זמן קצר לאחר חצות, כשטיסתXK777 של אייר קורסיקה מפריז התקרבה לנחיתה בשדה התעופה נפוליאון בונפרטה באז'קסיו בצרפת, נקלע הטייס לארוע מבלבל - אורות המסלול כבויים ומגדל הפיקוח דומם. נראה היה שאיש לא ציפה להגעת הטיסה.
הניסיונות ליצור קשר עם מגדל הפיקוח לא נענו, מאוחר יותר התברר שהסיבה היא שהבקר התורן נרדם. "במהלך עשרות שנותיי בתא הטייס, מעולם לא נתקלתי במצב כזה", אמר הקברניט, לפי 20 Minutes. בגובה 6,000 רגל ניסה הצוות שוב ושוב ליצור קשר, פנה לשירותי הכיבוי של השדה והזעיק גם את המשטרה. הכבאים, שלא הצליחו ליצור קשר עם המגדל, קראו למשטרה, וזו פרצה פנימה ומצאה את הבקר ישן על שולחנו.
לאחר שהתעורר, הדליק הבקר את אורות המסלול ואישר למטוס לנחות. בשעה 1:00 בלילה הסתיימה הדרמה, כשהמטוס נחת בשלום. משך העיכוב - שעה ו־18 דקות, לפי נתוני מעקב הטיסות. המשטרה ערכה לבקר בדיקות אלכוהול וסמים, אך אלו נמצאו שליליות. רשות התעופה האזרחית הצרפתית פתחה בחקירה רשמית כדי להבין כיצד אירוע בודד יכול היה להשבית את המגדל כולו.
האיגודים המקצועיים בצרפת מצביעים כבר זמן רב על מחסור כרוני בכוח אדם ועל משמרות לילה מתישות שמובילות לעייפות וללחץ. "אדם אחד במשמרת לילה מהווה סיכון חמור לבטיחות הטיסה", הזהיר הקברניט המשנה. אנליסטים בתחום קראו להוסיף מערכות התרעה אוטומטיות במקרה של שתיקה ממושכת בקשר, לצד בקרים נוספים או שימוש במגדלי פיקוח מרוחקים. חברת התעופה הודיעה כי תבחן מחדש את נהלי תא הטייס כדי להבטיח ניטור רציף של התקשורת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו