"רק אתם הורגים פלשתינים": נוסע ישראלי הותקף על ידי נציגת וויז אייר

חוויה מטלטלת: שאלה פשוטה במהלך הצ'ק-אין לטיסת וויז אייר מלרנקה לתל אביב, הובילה לאמירות אנטישמיות ופוליטיות שהופנו על ידי נציגת החברה כלפי נוסע ישראלי

מריה, נציגת וויז אייר, תקפה נוסע ישראלי עם אמירות אנטישמיות בזמן הפקדת המזוודות בדלפק הצ'ק אין בלרנקה. צילום: .

ד"ר אדיר שיפרון, נוסע ישראלי בעל מעמד מועדף בטיסות של וויז אייר, מספר על יחס אנטישמי ומשפיל שחווה מצד צוות הקרקע של החברה בנמל התעופה לרנקה שבקפריסין.

האירוע התרחש ב־23 באוגוסט, כאשר ד"ר שיפרון ואשתו הגיעו להפקיד מזוודות בעמדת הצ'ק-אין הכללית של וויז אייר. לדבריו, נציגת החברה שאלה אותו לאן הוא טס וכשענה "תל אביב", הטיחה בו את המשפט: "תפסיקו את המלחמה".

ד"ר אדיר שיפרון סיפר כי הותקף באמירות אנטישמיות על ידי נציגת חברת וויז אייר, צילום: ד"ר אדיר שיפרון

שיפרון ניסה להשיב בנימוס: "אני מקווה שהמלחמה תיגמר בקרוב כי כל הצדדים סובלים", אך הנציגה המשיכה לתקוף: "רק אתם הורגים פלשתינים". כאשר הזכיר לה את הטבח שאירע ב־7 באוקטובר בישראל, היא השיבה: "אתם הורגים פלשתינים כבר 47 שנים".

שיפרון ניסה לברר את שמה של הנציגה אך היא סירבה למסור לו עד שהממונה עליה אישר כי מדובר בנציגה בשם מריה.

במכתב רשמי להנהלת החברה תיאר ד"ר שיפרון את האירוע המבזה ודרש התנצלות פומבית, נקיטת צעדים משמעתיים כנגד הנציגה והתחייבות למנגנון שימנע הישנות מקרים כאלה בעתיד: "זה לא רק מעליב - זה אנטישמי," כתב. "כנוסע קבוע ובעל כרטיס פריוריטי אני מצפה ליחס של כבוד, לא להתקפות פוליטיות ושנאה מצד הצוות".

שדה התעופה בלרנקה (ארכיון) // יוני ריקנר

חברת התעופה הגיבה במכתב רשמי באמצעות נציג החברה, מוחמד סאלם, שבו נמסר כי המקרה נבדק על ידי המחלקה הרלוונטית. עם זאת, למעלה משבוע לאחר מכן, טרם התקבלה תגובה נוספת או התנצלות פומבית.

מטעם וויזאייר נמסר: "החברה מעריכה ומכבדת את עובדיה ונוסעיה מכל מדינה ורקע, ומחויבת להתייחס לכולם בכבוד, שוויון והגינות. חברת התעופה שלנו גאה להעסיק עובדים מיותר מ-100 מדינות, דבר המשקף את מחויבותנו לגיוון והכלה. החברה אינה תומכת בשום צורה של אפליה או גזענות".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר