אקהרד קורדס, לשעבר מנכ"ל תאגיד המטרו, תאגיד גרמני עם קרוב ל-100 אלף עובדים, סולק בשבוע שעבר מטיסת לופטהנזה בשדה התעופה ברלין-ברנדנבורג לאחר שהוגדר על ידי צוות הקרקע כ"נוסע מפר סדר" בעקבות הערות שהשמיע בעת שהטיסה התעכבה.
ההחלטה התקבלה כשהיה בגייט בזמן שנוסעים מטיסה קודמת עדיין נותרו על המטוס. צוות הקרקע הזעיק את המשטרה, והקברניט קבע כי קורדס לא יורשה לעלות לטיסה. לפי T-Online , קורדס התלונן בקול רם על ניהול השדה, היעדר המידע והיחס של העובדים, בזמן שפינוי המטוס עוכב בשל סופת רעמים קרבה, סיבה שחלק מהנוסעים הטילו בה ספק משום שלא ראו סימני סערה.
"השדה הזה כל כך גרוע, שלפעמים מתחשק שפשוט יפוצצו אותו", אמר קורדס, לפי הדיווח. הצוות הסתמך על האמירה כדי להגדיר אותו "מפר סדר". לאחר שסורב לעלות למטוס, שכר קורדס רכב ונסע למינכן, ומשם המריא לאיביזה ללא תקלות נוספות. הוא השתמש בהטבות נוסע מתמיד, ולא נמסר על שלילת סטטוס או חסימה עתידית.
בלופטהנזה הבהירו כי לקברניט יש סמכות לשלול עלייה למטוס מנוסע שההתנהגות שלו נתפסת כמסוכנת או מפרת סדר, סמכות החלה בכל מקום ובכל חברת תעופה. בשדות תעופה באירופה הוצבו שלטים המתריעים כי אזכורים של חטיפות, פצצות או נשק, גם כבדיחה, עלולים לגרור סירוב לטיסה או חקירה פלילית.
כך למשל, בדיסלדורף זוג שטען בבדיחה כי יש פצצה במזוודותיו לא הורשה לעלות למטוס והועבר לחקירת משטרה, דיווח Bild. לדברי מומחה דיני התעופה פאול דגוט, סמכות הקברניט מוחלטת במקרה כזה: "אם נוסע נתפס כאיום על הסדר והביטחון, מותר לסרב להטיסו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו