קבוצה של 59 נוסעים ישראלים הגישה השבוע תביעה נגד חברת התעופה ארקיע על סך 590 אלף שקלים, בטענה כי טיסתם מפריז לתל אביב התעכבה יותר מעשר שעות, "תוך גרימת נזק כספי ונפשי".
על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אשר רוטבאום, התובעים רכשו כרטיסים לטיסה IZ742 שנקבעה ל-11 ביוני 2025, מפריז לנתב"ג. לפי הכרטיס, ההמראה הייתה אמורה להתבצע בשעה 16:00, עם נחיתה מתוכננת בשעה 21:45. אלא שבמהלך היום הודיעו נציגי החברה לנוסעים באופן מפתיע על תקלה טכנית, שבעטייה נדחתה הטיסה. בסופו של דבר, המטוס המריא רק בשעה 02:08 בלילה, עיכוב של עשר שעות ושמונה דקות מהמועד המקורי.
נתקעו בשדה התעופה בפריז ללא שירותי סיוע במשך 10 שעות // צילום: ישראל היום
התובעים טוענים כי במהלך ההמתנה הארוכה בנמל התעופה לא דאגה הנתבעת לספק את שירותי הסיוע הנדרשים על פי חוק, ובהם מזון ראוי, שתייה, הסעות ולינה חלופית במלון. "הוצע שובר בסך 12 יורו, שהיה מוגבל למתחם מזון שנסגר במהלך ההמתנה. המזון שהוצע כלל כריכים עם חזיר בלבד, שאינם מתאימים לנוסעים שומרי כשרות או לנוסעים המעדיפים מזון שאינו כולל חזיר", מספר אחד הנוסעים.
הם מציינים כי במשך שעות ארוכות נותרו חסרי מענה, "ללא ליווי או תמיכה נאותה", וכי התנהלות זו גרמה להם עוגמת נפש רבה. עוד צוין כי ימים אחדים לאחר האירוע, ב-18 ביוני 2025, פנו התובעים אל חברת התעופה בדרישה לקבל את הפיצוי הקבוע בחוק שירותי תעופה, אך לדבריהם, החברה התעלמה מהפנייה ולא סיפקה כל תגובה.
בכתב התביעה נטען כי מאחר שמדובר בעיכוב של יותר משמונה שעות, הטיסה נחשבת לטיסה שבוטלה לכל דבר ועניין. בהתאם לכך, כל נוסע זכאי לפיצוי סטטוטורי בסך 2,390 שקלים, וכן לפיצויים לדוגמה בסך 11,940 שקלים נוספים בגין אי-מתן שירותי הסיוע.
התובעים מעריכים את נזקיהם הממוניים והלא-ממוניים בסכום כולל של כ-590 אלף שקלים, ומבקשים מבית המשפט לחייב את החברה לשלם להם את הפיצוי בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
מארקיע נמסר: "טרם קיבלנו לידינו את פרטי התביעה. עם קבלתה נלמד את הנושא ונשיב כמקובל בפני בית המשפט".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו