ההתרסקות של אייר אינדיה: דוח ראשוני חושף מה הגורם האפשרי לאסון שבו נהרגו 260 אנשים

צוות הטיסה ככל הנראה ניתק את זרימת הדלק לשני מנועי המטוס, זמן קצר לאחר ההמראה ● מדובר בפעולה קריטית שהביאה לאובדן מוחלט של דחף - ולהתרסקות הקטלנית ● החקירה עדיין נמשכת

תיעוד ההתרסקות של אייר אינדיה בהודו. צילום: 27א

ממצאים ראשוניים מהחקירה של התרסקות טיסת אייר אינדיה חושפים כי צוות הטיסה ניתק את זרימת הדלק לשני מנועי המטוס, זמן קצר לאחר ההמראה. מדובר בפעולה קריטית שהביאה לאובדן מוחלט של כוח ודחף – ולהתרסקות הקטלנית. עם זאת, עדיין לא ברור אם הפעולה בוצעה בטעות, מתוך בלבול או מסיבה אחרת.

מטוס ובו 242 נוסעים התרסק בהודו // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המטוס, מדגם בואינג 787 דרימליינר, התרסק ב־12 ביוני דקות לאחר שהמריא מאחמדבאד שבהודו בדרכו ללונדון. מתוך 242 נוסעים ואנשי צוות, נהרגו 241. על הקרקע נהרגו 19 נוספים. רק אדם אחד כאמור שרד.

"כיבוי" זרם הדלק - מה זה אומר?

המטוס מצויד במתגים המאפשרים לטייסים לנתק את זרימת הדלק למנועים, פעולה שמבוצעת בדרך כלל רק בתנאי חירום. כשהמתגים האלה מועברים למצב "CUTOFF", זרם הדלק נפסק והמנוע מפסיק לפעול. במקרה הזה, שני המנועים כבו בזה אחר זה, זמן קצר מאוד לאחר ההמראה, וללא דחף - המטוס פשוט צנח.

האם זו טעות אנוש? עדיין לא ברור

לפי הדיווחים בוול סטריט ג'ורנל ובמגזין The Air Current, מתגי הדלק הופעלו בידי הצוות, אך החקירה עדיין לא קובעת האם זו הייתה טעות בהפעלה, תגובה לאזעקה או בלבול מול תקלה מדומה. כל האפשרויות עדיין נבחנות.

רמש וישוואס קומאר, הניצול היחידי שידוע עד כה בזירת ההתרסקות//רשתות חברתיות

אין כרגע כל סימן לתקלה טכנית במנועי המטוס או במערכותיו – ולפיכך, עיקר הבדיקה מתמקדת בהתנהלות הצוות ובנסיבות שקדמו לפעולה החריגה.

המשך הבדיקות

צוותי חקירה מהודו, ארצות הברית, בואינג וחברת GE (שייצרה את מנועי המטוס) משתפים פעולה באיסוף הנתונים וניתוחם. החקירה הסופית צפויה להימשך

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר