אחרי שחויבו לאפשר שני תיקי יד חינם בטיסה: כיצד הגיבו חברות התעופה?

ריינאייר תאפשר תוספת של 20% בגודל תיקי הנוסעים • איזיג'ט תשמור על מידות כבודת היד שלה • וויז אייר ממשיכה להציע מכסה מעט גדולה יותר מהתקן החדש שנתמך על ידי האיחוד האירופי

תשלום בלתי חוקי על כבודה בטיסה. אילוסטרציה. צילום: נוצר באמצעות ג'מיני AI

ריינאייר, ענקית הלואוקוסט האירית, הודיעה על הגדלת מכסת כבודת התא החינמית שלה ב-20%. הודעה זו מגיעה בתגובה לתקנות האיחוד האירופי שפורסמו לאחרונה. החל בשבועות הקרובים, המידות המקסימליות המותרות לתיק אישי יגדלו מ-40 x 25 x 20 ס"מ ל-40 x 30 x 20 ס"מ, מה שיעניק ללקוחות יותר גמישות באריזה לקראת טיסות. 

כיום, נוסעי ריינאייר יכולים לשאת תיק אישי חינמי במידות של 40 x 25 x 20 ס"מ, בנפח כולל של 20 ליטר. עם המדיניות החדשה, המכסה גדלה ל-24 ליטר, המאפשרת הכנסת יותר פריטים חיוניים ללא תשלום נוסף. "שינוי זה ייושם במהלך השבועות הקרובים, תוך התאמת מדידי התיקים בשדות התעופה", אמר דובר ריינאייר.

ריינאייר תאפשר תוספת של 20% בגודל תיקי הנוסעים, צילום: Getty Images

בעוד שריינאייר מבצעת שינויים אלה, חברות תעופה אחרות, ביניהן וויז אייר ואיזיג'ט, בחרו שלא לשנות את הגדרות המטען המותר להעלאה למטוס. איזיג'ט אישרה כי תשמור על מידות כבודת היד הנוכחיות שלה של 45 x 36 x 20 ס"מ, בנפח כולל של 32 ליטר. וויז אייר ממשיכה להציע מכסה של 40 x 30 x 20 ס"מ לתיקי היד החינמיים שלה, שהיא מעט גדולה יותר מהתקן החדש שנתמך על ידי האיחוד האירופי.

שונות זו בין חברות התעופה גרמה במשך זמן רב לבלבול ותסכול בקרב לקוחות. החלטתה של ריינאייר להרחיב את מכסת תיקי התא נתפסת כדרך לשפר את חוויית הטיסה הכוללת ולמשוך יותר נוסעים בעונות השיא. החברה דיווחה כי ביוני היא הטיסה 19.9 מיליון נוסעים, עלייה של 3% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

נוסעים מתבקשים למדוד את תיקיהם לפני ההגעה לשדה התעופה, שכן חלק מחברות התעופה עשויות לגבות תשלום בשער העלייה למטוס אם המזוודה גדולה מדי. הסטנדרטיזציה של מידות תיקי תא המטוס עוררה דיון בתעשייה, אך המהלך של ריינאייר צפוי לקבוע תקדים בקרב חברות תעופה זולות, מה שעשוי להוביל לחוויה עקבית יותר עבור נוסעים ברחבי אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר