הנוסעים יפוצו? הדרישה של הרשות להגנת הצרכן מחברות התעופה

הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, שלח מכתב לחברות אל על, ארקיע, אייר חיפה וישראייר ובו דרישה: "עימדו בהוראות החוק והציעו לצרכנים שטיסתם בוטלה כרטיס טיסה חלופי ולא רק החזר כספי"

טיסת אל על לתאילנד - לאחר ניסיונות המראה כושלים הנוסעים חזרו לבתיהם. צילום: קוקו

הממונה להגנת הצרכן וסחר הוגן, קובי זריהן, שלח מכתב היום (רביעי) לחברות אל על, ארקיע, אייר חיפה וישראייר ובו דרישה: עימדו בהוראות החוק והציעו לצרכנים שטיסתם בוטלה כרטיס טיסה חלופי ולא רק החזר כספי".

ברשות מציינים כי במהלך מבצע "עם כלביא", לצרכנים אשר טיסתם לישראל בוטלה, הוצעה רק האפשרות לקבלת התמורה ששולמה בעת רכישת הכרטיס, ללא הצעת כרטיס חלופי בהתאם לדין.

הנוסעים שאמורים לצאת מישראל מתפנים למרחבים המוגנים בנתב"ג // יוסי זליגר

מצב זה יצר נזק כספי לצרכנים שכן, מחיר הטיסה לישראל בעת הנוכחית יקר משמעותית ביחס למחירו ברכישה המקורית ושבהתאם לו ניתן ההחזר הכספי.
הממונה הדגיש כי מדובר בזכות צרכנית משמעותית שהבחירה בה כאמור בידי הצרכן.

במכתב כתב ״הובא לידיעתי כי במהלך מבצע עם כלביא לצרכנים אשר טיסתם לישראל בוטלה הוצעה רק האפשרות לקבלת התמורה ששולמה בעת רכישת הכרטיס, ללא הצעת כרטיס חלופי בהתאם לדין. מצב זה יצר נזק כספי לצרכנים שכן, על פי הידוע לנו, מחיר הטיסה לישראל בעת הנוכחית יקר משמעותית ביחס למחירו ברכישה המקורית ושבהתאם לו ניתן ההחזר הכספי, דבר שיצר פגיעה צרכנית בחסרון כיס בנוסף לפגיעה ביכולת להגיע ליעדם".

"הריני להביא לתשומת לבכם כי על פי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012, יש להעניק לצרכנים את אפשרות הבחירה בין חלופות של החזר תמורה או טיסה חלופית בהתאם לדין. מדובר בזכות צרכנית משמעותית שהבחירה בה כאמור בידי הצרכן. אודה לתשומת לבכם בעניין קיום הוראות חוק אלו״.

מארקיע נמסר: "מאז תחילת המלחמה, ארקיע מתמודדת עם אירוע חסר תקדים בעולם התעופה ופועלת מסביב לשעון במטרה להחזיר את אזרחי ישראל הביתה בבטחה ובהקדם. החברה פועלת בהתאם להנחיות גורמי הביטחון והוראות הדין".

מאייר חיפה נמסר: ״אייר חיפה פועלת להחזרת אלפי ישראלים לארץ על חשבון פעילותה הסדירה, מתוך תחושת שליחות ומחויבותה העמוקה לציבור הישראלי. ייתכן כי חלק מהודעות הביטול התקבלו באיחור כתוצאה מניהול עשרות טיסות ואלפי נוסעים בזמן אמת, תחת אילוצים ביטחוניים ותפעוליים מורכבים, לצד עומס פניות חריג. החברה מבצעת זיכויים מלאים באופן אוטומטי, ומציעה באופן יזום לכל הנוסעים שטיסתם בוטלה בימים שבת-שני, לממש את כרטיסם במחיר ההזמנה המקורי. נדגיש שהמחירים לטיסות היוצאות מחיפה היו ונותרו אטרקטיביים בהתחשב לעונה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר