רשות השווקים והצרכנות ההולנדית (ACM) הודיעה ששדה התעופה סכיפהול באמסטרדם אינו חייב לבטל את העלאת תעריפי הנמל בשיעור של 41% שהחלה באפריל. בשדה התעופה סכיפהול טענו כי העלאת המחירים נובעת מאינפלציה גבוהה ומהצורך לכסות הפסדים של 1.3 מיליארד יורו שנגרמו בשנות הקורונה.
לפי דיווח הולנדי, השדה מתכנן השקעה של 6 מיליארד יורו בשיפוצים ובנייה חדשה, שתוביל לעליות נוספות במחירים. לפי העיתון ההולנדי De Volkskrant, הרשות קבעה שההעלאה אינה בלתי סבירה. "ההעלאה מיועדת לכיסוי עלויות עדכניות, ועומדת בדרישות חוק התעופה".
חברות התעופה KLM ואיזיג'ט, יחד עם שמונה חברות נוספות ושלוש קבוצות אינטרס, התנגדו להעלאה בטענה שתגרום לעלייה של כ-15 יורו במחיר הכרטיס. מנכ"לית KLM מריאן רינטל אמרה כי מדובר בצעד "בלתי נבון, שפוגע במעמדו הבינלאומי של שדה התעופה".
רשות התעופה אישרה לשדה התעופה סכיפהול לגבות מחירים גבוהים יותר עבור מטוסים רועשים וטיסות לילה, ומחירים נמוכים יותר עבור מטוסים שקטים, במטרה לעודד טיסה בת קיימא ולצמצם רעש. עם זאת, לא אושרה הרחבת "הרשימה השחורה" של סוגי מטוסים רועשים, כמו בואינג 747-400.
התעריפים החדשים יישארו בתוקף, אך לא ברור אם חברות התעופה יערערו לבית הדין המנהלי (CBb), כך לפי NOS. בין 2022 ל-2024, התעריפים עלו ב-40% , בנוסף לעלייה דומה ב-2021 בשל משבר הקורונה.
חברות התעופה חוששות שהעלייה תרחיק מהשדה נוסעים ומטענים. יו"ר ארגון Barin מרניקס פרויטמה אמר ל-Het Parool: "אנו מודאגים מהעלאות התעריפים המופרזות האלה, וקוראים למחוקקים לתקן את חוק התעופה". לפי NRC Handelsblad, חברות התעופה טוענות שהפסדי השדה צריכים להיות מכוסים על ידי בעלי המניות – ממשלת הולנד ועיריית אמסטרדם – כפי שנעשה במדינות אחרות.
גובה התשלומים של חברות התעופה תלוי במספר הנוסעים וסוג המטוס, וכולל שירותים כמו ביטחון, ניקיון ותחזוקה, כך לפי De Volkskrant. החברות גם חוששות לניהול לקוי של פרויקטים יקרים בשדה, כמו טרמינל A שעלותו תפחה פי שישה מהתקציב המתוכנן, והביצוע שלו התעכב.
חברות התעופה עדיין שוקלות אם לערער על החלטת הרשות.
