להתחיל להתכונן לטיסות בעמידה? מספר חברות לואו קוסט עשויות להכניס לטיסותיהן "מושבי עמידה" כבר ב-2026, בעזרת ה-Skyrider 2.0, שתוכנן על ידי חברת הציוד האיטלקית Aviointeriors. המושב המדובר בנוי בסגנון אוכף חצי-עומד שמאפשר צפיפות גבוהה במיוחד בתא המטוס. נוסעים המשתמשים במושבים אלה עומדים למעשה במהלך טיסתם בזמן שהם חגורים, שכן המושבים כה זקופים עד שהם כמעט אנכיים.
מושבי ה-Skyrider 2.0 עברו מבחני בטיחות וקיבלו את האישורים הנדרשים אך מיועדים לטיסות קצרות של עד שעתיים. הרעיון של טיסות זולות עם מושבי עמידה נתקל בהתנגדויות רבות מצד תעשיית התעופה בשל חששות לגבי נוחות ובטיחות במערבולות אוויר או מצבי חירום.
"העיצוב של המושב מאפשר להגדיל את מספר הנוסעים ב-20 אחוז, מה שמאפשר הגדלת רווחים לחברות התעופה", אמר דובר Aviointeriors. החברה טוענת שה-Skyrider 2.0 עולה 50% פחות ממושבי מחלקת תיירים רגילים ושוקל 50% פחות ממושבי מחלקת תיירים רגילים, ויש לו גם מספר מופחת של רכיבים לעלות תחזוקה מינימלית.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
למושבים יש מוטות המחברים כל שורה לתקרה ולרצפה. רוב משקל הנוסע נשען על רגליו ושרירי הליבה שלו.
מנכ"ל חברת הלואו-קוסט ראינאייר, מייקל אולירי, הביע את רצונו בשנת 2012 להשתמש ב"דרגשים זקופים" או "כיסאות עמידה" בטיסות חברת התעופה שלו. אולירי רמז שכרטיסים למושבי העמידה האלה עשויים לעלות בין 1 ל-5 ליש"ט. מושבי עמידה טרם הופיעו בטיסות כלשהן של החברה. Aviointeriors הציגה לראשונה את קונספט מושב המטוס לעמידה בשנת 2010. ה-Skyrider 2.0 הוא גרסה משופרת של העיצוב המוקדם יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו