מטוס הכיבוי האמפיבי, המסוגל לנוע בים וביבשה, AG600M קיבל את האישור הסופי לטיסה מרשות התעופה האזרחית של סין, לאחר שנים של ניסויים אינטנסיביים.
המטוס עם ארבעה מנועי טורבו-פרופ היה הימור גדול עבור סין, שהשקיעה סכומים ומשאבים משמעותיים בתכנון, בנייה ובדיקת המטוס, שצבר עד כה בבדיקות 4,931 שעות טיסה. פרויקט זה כלל שיתוף פעולה של 312 חברות ומוסדות אקדמיים.
מטוס הכיבוי הסיני קיבל אישור מבצעי // מתוך טוויטר
הוא מסוגל לשאת 12 אלף ליטר מים - כמו המטוס הרוסי Beriev B-200 - ועם משקל המראה מקסימלי של 60 טון, אורך של 38.9 מטרים ומוטת כנפיים של 38.8 מטרים. לשם השוואה, הסופר-טנקר שמבוסס על בואינג 747-400, יכול לשאת 7-9 טונות מים. המטוס יכול לבצע גם משימות חיפוש והצלה בים (עם יכולת לאסוף עד 50 אנשים) וטווח טיסה של 4,500 קילומטרים.
עבור סין, ה-AG600M ממשיך את המגמה של בניית מטוסים מתקדמים והפגנת טכנולוגיה (כמו מטוסי קרב חמקנים). לפי דיווחים בסין, כבר הוזמנו 6 מטוסים, כאשר המסירות לשני הלקוחות הראשונים יתבצעו כבר בסוף השנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו