הטיסה שלכם בוטלה? זה מה שמגיע לכם לפי החוק

המצב הביטחוני הרגיש והבלתי צפוי המלווה את האזור כבר זמן רב, משפיע באופן ישיר על היציאה מהארץ וחזרה אליה • על כן, חשוב לדעת שבמקרה של ביטול טיסה תהיו זכאים ללא מעט הטבות • ומתי חברת התעופה פטורה מלתת פיצוי?

מטוס (אילוסטרציה). צילום: אי.אף.פי

עשרות ואולי אף מאות טיסות לישראל ומישראל כבר בוטלו ויבוטלו בעקבות המצב. בשל כך, עשרות אלפי ישראלים צפויים להיות מושפעים מהמצב.

בשיחה עם עו״ד שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות בפישר (FBC), היא מסבירה מה מגיע לכם במידה שטיסתכם בוטלה. ברירת המחדל בחוק היא שנוסע אשר חברת התעופה ביטלה את טיסתו יהא זכאי להטבות הבאות:

1. שירותי סיוע (לדוגמה, מזון ומשקאות, שירותי לינה והסעה, שירותי תקשורת – כהגדרת המונחים בחוק שירותי תעופה).

2. השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי (לבחירת הנוסע).

3. פיצוי כספי בסכומים הקבועים בתוספת הראשונה לחוק.

עו"ד קציר מסבירה: "ההטבות שלהן נוסע זכאי במקרה של ביטול טיסה נועדו לספק מענה הולם לצרכי הנוסע בתקופות שגרתיות. ואולם, בשים לב לתקופת הלחימה ולמצב הבטחוני המתוח והלא שגרתי השורר באזור, חברות התעופה נדרשות לבצע התאמות, לרבות שינויים באופן פעילותן וכן ביטול טיסות, והכל מתוך דאגה, בראש ובראשונה, לביטחונם של הנוסעים ושל צוותי התעופה.

לאמור עשויה להיות השלכה בכל הנוגע להטבות להן הנוסע יהיה זכאי בשל ביטול טיסתו מצד חברת התעופה. כך, למשל, ייתכנו מקרים בהם לא יהיה באפשרות חברת התעופה להציע טיסה חלופית, קל וחומר טיסה חלופית בתנאים הדומים ככל האפשר לטיסה המקורית שבוטלה (כפי הנדרש בחוק)".

עוד היא מציינת: "כמו כן, החוק פוטר את חברת התעופה ממתן פיצוי כאשר הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שאינן בשליטתה (ולא היה באפשרותה למנוע את ביטול הטיסה)".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר