חופשה משפחתית (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

לא הזמנתם חופשה לחגי תשרי? ייתכן שאתם בבעיה

ישראלים רבים ניצלו את העובדה שתאריכי החגים מאפשרים השנה חופשות ארוכות מעבר לים, וכבר הזמינו כרטיסי טיסה - מה שגרם לעלייה מסוימת במחירים • עם זאת, בחלק מהיעדים המחירים עדיין לא הגיעו לשיאם • לאן ניתן עדיין לטוס בזול ומתי מומלץ? כל המבצעים והפרטים כאן

חגי תשרי יוצאים השנה בתאריכים שמאפשרים חופשות ארוכות מעבר לים. ראש השנה מתחבר עם סוף שבוע, מה שמאפשר לצאת לחופשה בחו"ל מיום שלישי אחר הצהריים עד יום ראשון וערב סוכות יצויין ביום רביעי, מה שאומר שהחג השני יתחבר גם הוא עם סוף שבוע ויאפשר חופשה ארוכה למי שלא עובד בחול המועד, חופשה של כשבוע וחצי.

ישראלים רבים צפויים לנצל את העובדה הזאת ורבים מהם כבר הזמינו כרטיסים, מה שגרם לעלייה מסוימת במחירי הטיסות. עם זאת, מבדיקה שערכנו, המחירים עדיין לא הגיעו לשיא בחלק מהיעדים.

החל מ- 1,109 דולרים לטיסה. ניו יורק, צילום: GettyImages

מבדיקה שערכנו, מצאנו טיסות ישירות של אל על לבנגקוק ולניו יורק בחודש אוקטובר, בתקופת החגים, במחירים שמתחילים מ-1,069 דולרים לבנגקוק ומ-1,109 דולרים לניו יורק ומגיעים לכ-1,500 דולרים ולעתים אף יותר בחלק מהתאריכים. דלתא האמריקנית מציעה נכון לעכשיו טיסות ישירות לניו יורק במחירים שנעים סביב 850 דולרים לאדם, אך חשוב לציין כי החברה עוד לא חזרה לישראל מתחילת המלחמה והיא אמורה לחזור בתחילת יוני, מה שעשוי להשתנות בהתאם למצב הביטחוני ולהחלטת חברת התעופה.

המחירים בטיסות הישירות לניו יורק נמוכים ביחס לסוף אוגוסט, מה שיאפשר ללא מעט משפחות לצאת לחופשה ארוכה ביעדים המבוקשים. מי שיסכים לטוס עם קונקשן יוכל להוזיל עוד יותר את מחירי הטיסות, כאשר בריטיש איירווייז מציעה טיסות לניו יורק עם עצירה בלונדון במחירים שנעים סביב 690 דולרים, הפולנית מציעה טיסות בפחות מ-800 דולרים וכך גם בחברות תעופה נוספות.

המחירים גבוהים, מקדש Sensoji באזור אסקוסה, טוקיו, צילום: topntp26 / freepik

אחד היעדים שבולטים במחירים הגבוהים שכרוכים בהגעה אליו הוא טוקיו שביפן. בחיפוש שערכנו לתקופת החגים, לדוגמה, בין התאריכים 5-31 באוקטובר, מצאנו טיסות אל על שמגיעות לכ-3,112 דולרים לאדם במחלקת תיירים. מדובר בכרטיסים האחרונים בטיסה המדובר וכך בעוד כמה טיסות בטווח מחירים שנע בין 2,700 ל-3,112 דולרים. הסיבה למחירים המדוברים היא כי מדובר בכרטיסים האחרונים במטוס, מה שאומר שמדובר במחלקת התמחור הגבוהה ביותר שאליה ניתן להגיע בטיסות לטוקיו.

בבדיקה שערכנו, מצאנו טיסות לתקופת החורף עם אל על לטוקיו ומצאנו כרטיסים שנמכרים במחירים של 899 דולרים לאדם לטיסות הלוך וחזור. עוד עולה מהבדיקה, כי במהלך חודש אוקטובר, תקופת החגים, ניתן להגיע לטוקיו עם עצירה באירופה (מינכן, וינה ויעדים נוספים) במחירים שנעים בטווח של כ-1,400 דולרים לאדם, אך מדובר בהארכה של כתשע שעות.

חודש אוקטובר נחשב להרבה פחות מבוקש ליעדי החוף של יוון והיעדים היותר מבוקשים לתקופה הזאת הם היעדים האורבניים לדוגמה בודפשט, בוקרשט, וינה ויעדים נוספים במזרח-מרכז אירופה, אליהם ניתן למצוא טיסות ישירות בטווחי מחירים שמתחילים מ-400-550 דולרים או יעדים רחוקים יותר במערב אירופה כמו לונדון, פריז או אמסטרדם, אליהם הטיסות כבר קצת יותר יקרות עם מחירים שמתחילים מכ-450 דולרים ללונדון ואמסטרדם ומגיעים עד 650 דולרים, פריז אפילו יקרה יותר בכעשרה אחוזים בטיסות לבירת צרפת.

אז מתי הכי זול לטוס?

מיד אחרי החגים, ישנה ירידה חדה במחירי הטיסות, במדובר במחירים נמוכים במאות שקלים ליעדים אירופה וליעדים הרחוקים הפערים יכול להיות אפילו גדולים יותר. מי שיכול להמתין לתקופת אחרי החגים, יוכל ליהנות גם מבתי מלון זולים יותר בחלק מהיעדים ואפילו תורים קצרים יותר בנמלי התעופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו