לוקחים את ההגה לידיים: מאות נהגי מוניות הפגינו נגד חברת "גט טקסי" בנתב"ג וחסמו נתיבי נסיעה

הסיבה להפגנה: חברת המוניות דורשת שהנהגים לא יוכלו לתבוע אותה בעתיד, וגם קבלת זכות חד צדדית לערוך שינויים בחוזה ללא צורך בהסכמת הנהג • כמו כן, מבקשת לקבל פרטים של לקוחות פרטיים שמזמינים מראש נהגים כדי להטמיע אותם במערכותיה • "לא ניתן שינחיתו עלינו הסכם הרומס את כל זכויותינו", אומרים נהגי המוניות ומאיימים בשביתה

הפגנת נהגי המוניות נגד גט טקסי בנתב״ג // משה בן שמחון

מאות נהגי מוניות הגיעו היום (חמישי) לנתב"ג וערכו הפגנת ענק נגד חברת "גט טקסי" המנסה להחתים אותם על הסכם שלטענתם שולל את זכויותיהם. הנהגים חסמו את נתיבי הנסיעה ודרשו מהחברה לחזור אל שולחן המשא ומתן.

 "לא נהיה כלי משחק בידיים של חברת "גט", לא ניתן שינחיתו עלינו הסכם הרומס את כל זכויותינו. אם לא יגיעו איתנו להבנות בהקדם, פעילות המוניות בנתב"ג תושבת", אמר זהר גולן, יו״ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות מבית הפורום העצמאים.

הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג נגד "גט טקסי", צילום: באדיבות התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות מבית פורום העצמאים

כבר מספר שבועות שנהגי המוניות בנתב"ג מתרעמים נגד חוזה עבודה חדש אותו מנסה חברת "גט טקסי" להחתימם עם זכייתה בהפעלת שרותי המוניות. כעת החליטו בהתאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, בסיוע פורום העצמאים והפרילנסרים, להחריף את המאבק ויצאו בהפגנה שנערכה היום (חמישי) בנתב"ג בהשתתפות מאות מנהגי המוניות שחסמו את נתיבי התחבורה הציבורית ולא אפשרו את המשך הפעילות של איסוף נוסעים משדה התעופה.

הפגנת נהגי המוניות בנתב"ג נגד "גט טקסי", צילום: באדיבות התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות מבית פורום העצמאים

החוזה ש"גט" דורשת, כולל הסכמה מראש שהנהגים לא יוכלו לתבוע אותה בעתיד וגם זכות חד צדדית לחברה לערוך שינויים עתידיים בחוזה ללא צורך בהסכמת של הנהג.

בנוסף, דורשת "גט טקסי" פרטים אישיים של לקוחות פרטיים שמזמינים מראש נהגים עימם הם עובדים ונמנים על חוג לקוחותיהם, איסוף מנתב"ג עם נחיתתם (שנקראת ״ נסיעה מוזמנת״) אותם היא עלולה להטמיע במערכותיה, ליצור עימם קשר אח״כ, וגם מהווה פגיעה בפרטיותם של הלקוחות, דבר שמקנה ל"גט" שליטה בלקוחות פרטיים שאינם שלה.

תופעה מאיימת נוספת על נהגי המוניות היא הקמת ועדת משמעת של "גט" שאמורה לבדוק תלונות של נוסעים נגד נהגים ולהענישם ע״י הטלת קנסות כספיים, התליית העבודה עם גט לתקופה קצובה וגם אפשרות להפסיק את עבודתו של נהג לצמיתות מהעבודה עימה. הדבר הינו נוגד את תקנות התעבורה שם יש רק למשרד התחבורה סמכות שהוקנתה לה בחוק.

בתגובה, נהגי המוניות דורשים לבטל את הסעיפים האלו. בנוסף, באיגוד נהגי המוניות דורשים לבטל את הדרישה לתשלום 34.5 שקלים למי שמבצע נסיעה מוזמנת ואינו שייך לצי "גט נתב"ג".

בכל הנוגע לזכויות הנהגים. נהגי המוניות דורשים לבטל את שיטת הקנסות ש"גט" תוכל להטיל על הנהג. הסמכות היחידה בעניין בעניין נתונה למשרד התחבורה ובנוסף, הם קוראים לביטול כל הסנקציות נגד נהגים והכוח לתבוע את גט.
זהר גולן, יו״ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות מבית הפורום העצמאים: "ניסיון של המחטף של חברת 'גט טקסי' פוגע בנהגים ויפגע גם באיכות השירות התינתן לנוסעים בנתב"ג. המחדל הזה חייב להיפסק. לא נהיה כלי משחק בידיים שלה".

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות: "חברת 'גט טקסי' מנצלת בצורה צינית את מצוקת נהגי המוניות המתמודדים הפסדים עצומים בעקבות המלחמה ומנסה להחתים אותם על הסכם דרקוני שישלול מהם זכויות בסיסיות ויגזול מהם כספים נוספים המגיעים להם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר