יום מיוחד בנתב"ג: זה מה שקורה בשדה התעופה מאז המלחמה

כמה אירועים שקורים מחזירים את נתב"ג לסוג של שגרה • וגם - לאילו יעדים תוכלו להמריא כבר בימים הקרובים וכמה יעלה כרטיס לאחר הורדת המחירים?

שמעון יעיש - חברות תעופה זרות שחוזרות לטוס לארץ || משה בן שמחון

יום מיוחד בנתב"ג: נמל התעופה בן גוריון היה כמעט ריק בימי השפל של המלחמה, כאשר בימים מסוימים, מספר הנוסעים שם נע סביב 10,000 בלבד. היום (חמישי) יצוינו שם כמה אירועים חשובים שמחזירים את המצב לסוג של שגרה.

הדבר הראשון שקורה היום הוא מספר שיא של יותר משלושה חודשים - במהלך היום יעברו בנמל 27 אלף נוסעים, כמעט 15 אלף מתוכם ימריאו לחו״ל. בימי השפל של המלחמה, עברו שם כשליש ממספר הנוסעים הנוכחי.

מיצג החטופים בנתב"ג, צילום: סיון פרג'

בנוסף, ארבע חברות תעופה חשובות מאוד לענף התעופה והתיירות בישראל חוזרות היום. ראינאייר תחזור לישראל ותפעיל טיסות לחמישה יעדים: מרסיי, באדן באדן, ממינגן, וינה ומילאנו. חברת בלו בירד היוונית תחזור לישראל ותפעיל טיסות ישירות לאתונה, חברת טראנסאוויה תחזור לישראל עם טיסות ישירות לפריז כאשר הקו שלה לאמסטרדם עדיין לא חוזר.

חברת תעופה נוספת שחוזרת היום היא סמארטווינגס שמעבר לעובדה שתפעיל טיסות ישירות לפראג, מדובר בחברת תעופה חשובה בישראל שמפעילה טיסות עבור חלק מחברות התעופה הישראליות כך חזרתה לארץ, תאפשר לחברות הישראליות לחזור ולהסתייע בה להפעלת טיסות ליעדים שונים בעולם.

קרובה מתמיד, הקתדרלה במילאנו, צילום: Getty Images

היעדים שיופעלו אליהם הכי הרבה טיסות היום יהיו ארה״ב ויוון עם שמונה המראות לכל אחת מהמדינות. לאיחוד האמירויות ימריאו שבע טיסות ולצרפת, קפריסין, רוסיה, גיאורגיה ואיטליה ימריאו מישראל חמש טיסות לכל מדינה.

חזרת חברות התעופה הזרות כבר מסייעת בהורדת מחירי הטיסות וניתן למצוא כרטיסי טיסה במחירים שנעים סביב 100-200 דולרים למגוון יעדים באירופה. בעוד חודש צפויות לחזור גם וויז אייר, ITA וחברות תעופה נוספות ובעוד כמה ימים, ב-6 בפברואר, תחזור גם אייר סיישל עם טיסה שבועית לסיישל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר