הראש הישראלי: כך פועלים ציידי התורים להנפקת ויזה לארה"ב

התורים הפנויים להנפקת ויזה בשגרירות ארה"ב בישראל הם רק לעוד חודשים ארוכים • תרצו להקדים את התור? זה אפשרי, אבל עלול לעלות לכם עד אלפי שקלים • אלו הישראלים שתפסו לכם את כל התורים, ועושים עליכם קופה • השגרירות: "השירותים הללו אינם לגיטימיים, אל תפלו קורבן להונאה"

ויזה לארה"ב (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

ארה"ב נחשבת לאחד היעדים האהובים על התייר הישראלי והביקוש בשבועות האחרונים לחופשה בארה"ב מזנק. לצד העלייה בביקושים לחופשות לארה"ב, גובר גם הביקוש להנפקת ויזה למדינה, אישור שכל ישראלי שלא מחזיק באזרחות זרה חייב להנפיק כדי להיכנס למדינה.

ניסינו לקבוע תור לשגרירות ארה"ב וגילינו שהתור הקרוב ביותר הוא לחודש דצמבר השנה, עוד יותר משמונה חודשים. עם זאת, ישנם ישראלים שהצליחו להקדים את התורים משמונה חודשים לכמה ימים בלבד. שוחחנו עם כמה מהם ונדהמנו מהמחירים שהם גובים עבור השירות.

פספורט לארה"ב (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

"אני גובה 1,500 שקלים עבור השירות בלבד, אני מבטיח לך שתקבל תור בחודש הזה, יש תורים פנויים שאני רואה אבל אתה לא", מספר אבנר, ישראלי שעוסק בקיצור תורים לשגרירות ארה"ב. כששאלנו אותו איך הוא עושה את זה בזמן שהתורים היחידים שמופיעים באתר של השגרירות האמריקנית הם לחודש דצמבר הוא השיב, "אני לא יכול לדבר על זה, יש לי את הדרכים שלי".

אבנר הוא לא היחיד שמציע את השירות הזה. שוחחנו עם אחת החברות שמצעיות את השירות, ושם קיבלנו מחירון שלם לפי זמני קיצור התורים, "אם תרצה תור ל-14 ימי העסקים הקרובים תשלם 1,000 שקלים, לתור ב-30 ימי העסקים הקרובים תשלם 700 שקלים ולתור ב-60 ימי העסקים הקרובים תשלם 500 שקלים".

הסכומים הם כמובן בנוסף לתשלום האגרה לשגרירות בגובה 544 שקלים. כששאלנו את נציג החברה איך הם עושים את זה הוא סיפר: "יש לנו נציגים שעובדים 24/7 כדי לתפוס את התורים החדשים שהשגרירות פותחת ואת אלה שמבוטלים, אנחנו תופסים אותם ומוכרים אותם למי שצריך".

שגרירות ארה"ב בירושלים, צילום: אורן בן חקון

צעירה שרכשה את שירותי אחת החברות שלא מוזכרות בכתבה מספרת לישראל היום: "הצליחו להקדים לי את התור תמורת 1,500 שקלים. הייתי אמורה להגיע לשגרירות בדצמבר ועכשיו התור שלי הוא עוד שבועיים, זה מדהים מצד אחד ומרגיש קצת לא נעים מצד שני. אם התורים נפתחים, הם אמורים להיפתח לכלל הציבור ולא למי שיעבוד בלתפוס אותם ולגבות תשלום עבורם. עשיתי סקר שוק והיו כאלה שדרשו 3,000 שקלים כדי לקצר את התור לימים הקרובים, זה מטורף".

כפי שציינה אותה צעירה, השגרירות פותחת תורים מעת לעת כדי שמי שצריך להנפיק ויזה יוכל לעשות זאת. אותן חברות מצליחות לתפוס את התורים לפני מי שמעוניין בוויזה, בין אם באמצעים טכנולוגיים ובין אם באמצעות נציגים ש"צדים" את אותם תורים. הם שומרים את התורים למי שמוכן לשלם וכך בעצם, התורים שנפתחים לציבור לא מגיעים אליהם בזמן שאותן חברות ואותם גורמים הופכים את זה לעסק וכך בעצם, מי שרוצה להוציא ויזה בתקופה הקרובה, מוצא את עצמו כשהוא צריך לשלם עוד מאות עד אלפי שקלים בנוסף לאגרה שמשולמת לשגרירות האמריקנית.

תגובת שגרירות ארה״ב: "השגרירות לא עובדת מול אף גורם שלישי שמספק קיצור תורים. כל הפגישות בשגרירות צריכות להיעשות דרך אתר שגרירות ארה״ב. כל מי שמבטיח קיצור תורים בתשלום או טוען שיש לו קשרים עם שגרירות ארה״ב אינו דובר אמת. השירותים הללו אינם לגיטימיים, אל תשתפו איתם פעולה ואל תפלו קורבן להונאה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר