המצודה הנטושה שהפכה לאטרקציה רומנטית

עבודות שדרוג במצודה נטושה באשדוד הפכו אותה לאטרקציה מרהיבה ממש על קו החוף • זוגות רבים התחתנו שם לאחרונה בחינם בעקבות ביטול האירועים באולמות

צילום: מייק אדרי // המבנה הנטוש שהפך לאטרקציה רומנטית

בחלקו הדרומי של החוף באשדוד ממוקמת מצודה, ככל הנראה בת יותר מאלף שנה. עד כה עמדה המצודה נטושה אך כעת בעיריית אשדוד החליטו לשפץ ולהנגיש אותה למטיילים שמגיעים לאזור. המצודה נמצאת ממש על קו המים והתמונות שמגיעות משם פשוט מדהימות.

בשבועות האחרונים בוטלו אירועי חתונה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. זוגות רבים החליטו לנצל את שיפוץ המצודה וערכו את טקס החופה ממש על קו המים, בין האבנים העתיקות. בעיריית אשדוד אפשרו לאותם זוגות לחגוג את החתונה ללא תשלום.

הכנות לחתונה על קו המים // צילום: מייק אדרי
הכנות לחתונה על קו המים // צילום: מייק אדרי

המצודה ממוקמת בקצה הדרומי של אשדוד. היא נבנתה בתקופה הערבית הקדומה (1099-640). במהלך השנים שוחזרו בה חדרים ונחשפו תנורי בישול ואפיה מהתקופה העתיקה. אפשר ליהנות מסיור במצודה בכל עונות השנה ובמיוחד בשלהי הקיץ אז ניתן לחזות בפריחה של נר הלילה וחבצלת החוף וליהנות מהשקיעה.

חופה בשקיעה // צילום: מייק אדרי
חופה בשקיעה // צילום: מייק אדרי

המצודה תהיה פתוחה לביקורים במהלך כל שעות היום בחינם ותיסגר בשעות הלילה המאוחרות. נכון לעכשיו בעיריית אשדוד עדיין לא הגדירו את שעות הפעילות אך למטיילים הרומנטיים שביניכם מומלץ להגיע בשעות הערב כשהאורות שהותקנו במבנה העתיק נדלקים ומאירים את המבנה. העבודות הן חלק מפרויקט המשלב פארק אקולוגי המשתרע על שטח של כ-300 דונם ממזרח ומדרום למצודה.

חתונת צהריים במצודה באשדוד // צילום: מייק אדרי
חתונת צהריים במצודה באשדוד // צילום: מייק אדרי

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי התייחס לעניין הגדול סביב המצודה, "אחרי שנים רבות בהן מצודת אשדוד ים הייתה נחלתם של בודדים, אני שמח לבשר שממש בקרוב האתר ההיסטורי החשוב הזה ייפתח ויהיה נגיש לכולם. עבודות השימור והפיתוח שבוצעו בהובלת החברה לתיירות אשדוד ובשיתוף מלא עם רשות העתיקות יאפשרו סיורים של קבוצות ותלמידים, משפחות ובודדים וכמובן תיירים מהארץ ומהעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר