כך מבזבז משרד התחבורה כסף על הסעות מיותרות

במקום לפתוח שער לרכבת עבור עובדי נתב"ג, המשרד מפעיל עבורם מערך הסעות • משרד התחבורה: "לא ניתן להפריד בין הנוסעים לבין העובדים בעלייה לרכבת, לכן ההצעה להציב שומרים אינה ישימה כלל"

רכבת ישראל בנתב"ג. , צילום: יוסי זליגר

חלמאות בנתב"ג? משרד התחבורה מתקשה להפריד בין נוסעים החוזרים מחו"ל לבין עובדי הנמל - ומשלם מיליוני שקלים על הסעות מאורגנות, כשהפתרון נמצא לכאורה בהישג יד.

כל מי שחוזר מחו"ל אינו מורשה להשתמש בתחבורה הציבורית, אך לפי החלטת המשרד גם עובדי הנתב"ג אינם רשאים להשתמש ברכבות ובאוטובוסים העוברים במקום. מבחינת משרד התחבורה, הקושי הוא להבדיל בין נוסעים עם מזוודות לבין העובדים, שאוחזים בתגים מיוחדים. עם זאת, עובדים ברכבת מספרים כי אפשר לפתוח שער אחד ולהציב שומרים, שלהם יציגו העובדים את התגים שלהם כדי לעלות לרכבת.

בינתיים, שער כזה אינו קיים והמדינה מוציאה סכומים גבוהים. חברת הסעות, שמפעילה את השאטלים לעובדים, מסרה כי עלות אוטובוס לתל אביב (הלוך וחזור) עומדת על 1,700 שקלים. במשרד התחבורה מפעילים כ־17 הסעות כאלה ביום לתל אביב ומספר דומה גם ללוד, מה שעולה בחישוב פשוט כמיליון שקלים בחודש שהציבור משלם ולפי שעה גם ישלם. גם לעובדים עצמם מדובר בטרחה מיותרת, שכן ההסעות מאריכות ומסרבלות את הדרך הביתה.

"אי אפשר להפריד"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "כדי לאפשר לעובדים בנתב"ג לחזור לביתם, הוקצו הסעות מיוחדות (שאטלים) מנתב"ג לתל אביב וללוד. מבחינה אפקטיבית לא ניתן לבצע הפרדה בין נוסעים החוזרים מחו"ל לבין העובדים בנתב"ג בעלייה לרכבת, ומכאן שההצעה להציב שומרים בכניסות לרכבת אינה ישימה כלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר