מתלבטים לאן לטוס? המדינות בהן יש ירידה בתחלואה

יותר משישים מדינות מקבלות ישראלים, אך מצב התחלואה בחלקן לא טוב • עם זאת, ישנן עדיין עשרות מדינות בהן שיעור התחלואה נותר נמוך וכאלו שנהנות מירידה משמעותית בתחלואה בשבועות האחרונים • סדר בבלאגן

המצב בפורטוגל משתפר באופן משמעותי, צילום: שמעון יעיש

הקיץ עדיין כאן והרבה ישראלים מחפשים לאן לטוס. התחלואה ביוון עדיין לא קיצונית, אך במשרד הבריאות מעוניינים לחייב את החוזרים משם בבידוד מלא. עם זאת, הם צפויים להיתקל בהתנגדויות של שרים ובכירים נוספים, מה שיכול לבלום את המהלך.

מלבד יוון, ישנם עוד לא מעט יעדים שנמצאים במצב טוב יחסית מבחינת קצב ההדבקה. במידה והמצב יימשך כך באותם היעדים, הם גם לא צפויים להיכנס לרשימת המדינות האסורות, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי.

יוון תיכנס לרשימת המדינות האסורות? הדיון יתקיים השבוע, צילום: gettyimages

ממוצע הנדבקים היומי באוסטריה עומד על כ-500 בלבד, מדובר במדינה עם אוכלוסייה דומה לזו של ישראל, אך ממוצע נדבקים נמוך כמעט פי חמישה. האוסטרים מחוסנים באחוזים גבוהים וישראלים יכולים לטוס למדינה ללא צורך בבידוד שם או בחזרה לארץ.

גם בשוויץ המצב יחסית טוב עם ממוצע נדבקים שנע סביב 700 ביום. גם האוכלוסייה בשווייץ דומה לזו שבישראל וגם שם האוכלוסייה מחוסנת באחוזים גבוהים. ישראלים יכולים להיכנס לשווייץ ללא צורך בבידוד שם או בחזרה לישראל.

באיסלנד המצב היה כמעט מושלם עד לפני כמה ימים, הממוצע היומי עמד על מספרים חד ספרתיים, אך בימים האחרונים נרשמו שם כמה עשרות מקרי הדבקה בממוצע ביום והנתון עומד כעת על כ-90 נדבקים בממוצע היומי. עם זאת, מדובר עדיין במספרים נמוכים, בתקווה שהעלייה במדינה תיבלם.

המצב באוסטריה הוא מהטובים באירופה, gettyimages

מדינה שמאוד אהובה על התייר הישראלי היא בולגריה. קצב ההדבקה במדינה עדיין נמוך יחסית ונע סביב 200 נדבקים ביום. עם זאת, ישנן טענות על כך שלא נערכות שם מספיק בדיקות ולכן המספר עדיין מאוד נמוך. גם ברומניה המצב דומה עם כ-150 נדבקים בממוצע ביום. בבולגריה רק כ-15% מהאוכלוסייה מחוסנים, ברומניה המספרים גבוהים יותר ונעים סביב 26%.

מדינה שמציגה מגמה מאוד מעודדת היא הולנד. בהולנד נרשמו אתמול כ-2,300 נדבקים, לאחר שב-16 ביולי המספר עמד על יותר מ-11 אלף נדבקים ביום. מאז אותו התאריך, ישנה ירידה עקבית במספר הנדבקים במדינה וזאת לצד מעט מאוד הגבלות ושגרה יחסית רגילה במדינה שאוכלוסייתה דומה מאוד לזאת שבישראל. כ-69% מהאוכלוסייה בהולנד חוסנו לפחות במנה אחת.

המצב בבריטניה משתפר באופן משמעותי עם ירידה של יותר מחצי מכמות המאומתים בתוך שבועיים וחצי, צילום: gettyimages

גם בבריטניה נרשמת מגמה דומה של ירידה. ב-17 ביולי עמד קצב ההדבקה בבריטניה על כ-54 אלף מאומתים ביממה. אתמול נרשמו שם כ-24 אלף נדבקים וגם כאן, מדובר בירידה עקבית שנרשמת לאורך השבועות האחרונים. בבריטניה הכל פתוח, אין הגבלות והיקף המחוסנים במדינה דומה מאוד לזה שבישראל.

שיפור משמעותי גם בקפריסין

שלוש מדינות נוספות שנרשמת בהן ירידה משמעותית לאחרונה הן פורטוגל סיישל וקפריסין. הממוצע בקפריסין ירד מכ-1,100 ביום לקצת יותר מ-600. בסיישל הממוצע היומי עומד על 63 בלבד ובפורטוגל, מספר הנדבקים ירד בכחצי והממוצע היומי עוד על כ-1,800 לעומת כמעט 3,500 לפני כשבועיים.

מדינות נוספות עם מספרי הדבקה נמוכים יחסית: פולין עם 126 בממוצע ליום, הונגריה עם 56 בממוצע ליום, אך עדיין לא מקבלת תיירים מישראל, מונטנגרו עם כ-150 נדבקים בממוצע ליום, בנורבגיה הממוצע עומד על כ-220 נדבקים ביום, בשבדיה הממוצע היומי הוא כ-450 ביום, בקרואטיה מספר המאומתים נע סביב 140 ביום, במלטה ישנם כ-110 נדבקים ביום, הממוצע בסלובניה נע סביב 80 נדבקים ביממה, בצ'כיה ישנם כ-180 נדבקים ביום ובסרביה המספרים נעים סביב כ-300 נדבקים ביממה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר