האפליקציה שתציל ישראלים מאירועי אנטישמיות ומהפגנות פרו-פלשתיניות בחו"ל

חדר המצב של פספורטכארד יהיה מאויש 24 שעות ביממה בנציגים שהוכשרו לטפל באירועי חירום ויעניק מידע עדכני באמצעות אפליקציה ייעודית • האלוף (במיל') יעקב עמידרור, יו"ר חדר המצב: "נגביר את תחושת הביטחון של הטסים לחו"ל בכך שיאפשר להעביר מידע בזמן אמת על אירועים העלולים לסכן ישראלים ברחבי העולם"

מלכת היופי לשעבר נועה כוכבא הותקפה בהפגנה בניו יורק || אינסטגרם

בעקבות התגברות האיומים הביטחוניים על הישראלים בעולם, נפתח חדר מצב שיתן מהיום התרעות בזמן אמת לישראלים בחו"ל.

חברת פספורטכארד השיקה חדר מצב אשר יתריע בזמן אמת מפני אירועים המתרחשים בסביבת מטיילים ישראלים ברחבי העולם. השירות החדש, יהיה זמין ללא תשלום לכל הישראלים , ללא קשר לחברה בה הם מבוטחים. שירות זה נועד לתת מענה לצורך הגובר במידע מוקדם ומהימן, בעקבות התגברות האיומים הביטחוניים ברחבי העולם וגילויי האנטישמיות.

מפגינים פרו פלשתינים בשבדיה, צילום: רויטרס

חדר המצב יהיה מאויש 24 שעות ביממה בנציגים שהוכשרו לטפל באירועי חירום והוא יעניק מידע עדכני באמצעות אפליקציה ייעודית וידווח על אירועים חריגים בעלי אופי מסוכן, הפגנות, שביתות ואסונות טבע ברחבי העולם. המידע שיימסר לישראלים בחו"ל יתבסס על מקורות מודיעין מהימנים וכן מדיווחים ממטיילים ישראלים, שיאומתו על ידי חדר המצב.

השירות יאפשר גם חיוג מיידי לשירותי החירום המקומיים ביעד הנסיעה וגם קבלת מידע על אירועים עתידיים שצפויים ביעד הנסיעה עוד לפני ההגעה אליו, כדוגמת הפגנה אנטי-ישראלית או דיווח על אירועים בעלי אופי מסוכן ,שבהם נתקלו מטיילים ישראלים באזור. אחד הפיתוחים הטכנולוגיים החדשניים שנכנסו כחלק מיכולות חדר המצב מבוסס על מציאות רבודה המאפשרת לצוות חדר המצב להנחות בזמן אמת על נתיבי מילוט וחילוץ מאזורים מסוכנים במצבים מסכני חיים.

מוחים נגד האנטישמיות בצרפת, צילום: רויטרס

בסקר שביצעה חברת פספורטכארד לקראת פתיחת חדר המצב עלה כי 86% מהטסים לחו"ל דיווחו כי לאחר 7 באוקטובר, תחושת הביטחון ביעד הנסיעה הפכה לשיקול מרכזי בבחירתם. בנוסף עולה מהסקר כי רק 20% מהמטיילים הישראלים בחו"ל יודעים כיצד ליצור קשר עם שירותי החירום המקומיים.

לדברי אלוף (במיל') יעקב עמידרור, יו"ר חדר המצב: "המציאות הביטחונית לישראלים שנמצאים ברחבי העולם בעקבות 7 באוקטובר השתנתה לרעה. השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין צוות אנושי ומיומן הוא החידוש שהביאו פספורטכארד. הטכנולוגיה תאפשר לחדר המצב להיות יעיל יותר באירועי חילוץ ברחבי העולם, בעיקר בזכות הטכנולוגיה שתשפר את היכולת לאתר את המקום בו נמצא המטייל שבמצוקה. חדר המצב יגביר את תחושת הביטחון של הטסים לחו"ל בכך שיאפשר להעביר מידע בזמן אמת על אירועים העלולים לסכן ישראלים ברחבי העולם. כמו כן, מדובר בשירות שיסייע לישראלים לקבל החלטות הנוגעות לשמירה על ביטחונם ובטיחותם בחו"ל".

אלוף (מיל') יעקב עמידרור, צילום: ליאור מזרחי

רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד: "עבדנו על פיתוח השירות החדשני הזה מסביב לשעון החל מ- 8 לאוקטובר, במטרה לאפשר לישראלים שחוזרים לטוס לחו"ל להרגיש בטוחים יותר. מתוך הבנה שכוחנו באחדותנו, החלטנו להעניק את השירות ללא תשלום לציבור הרחב."

אלון קצף, נשיא קבוצת פספורטכארד:" ב-8 לאוקטובר החלטנו לבצע השקעה בסך 20 מיליון שקלים ולהקים חדר מצב אקטיבי ייעודי שמצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. היום אנו מכריזים בגאווה על הרחבת הקטגוריה של ביטוח הנסיעות לחול והוספתו של שירות יוזם שמטרתו להקטין את הסיכון לקרות אירוע בחו"ל. מעתה, ביטוח הנסיעות יכלול בנוסף לשירותים המגיבים, גם שירותים יוזמים שיפחיתו סיכונים ויוסיפו לתחושת הביטחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר