תיירים מחפשים חלופה למלונות היקרים. אילת | צילום: יהודה בן יתח

שר התיירות הבא, לטיפולך: פוטנציאל ענק, תפקיד מאתגר

ישראל אמורה להיות מוקד משיכה לתיירים, והשנים שלפני הקורונה הוכיחו זאת • אך התחבורה הציבורית המסורבלת, חלק מנהגי המוניות ש"חולבים" את התייר, המחירים הגבוהים במלונות והתשתית התיירותית הלא מפותחת - הופכים את תפקיד שר התיירות הבא לתובעני במיוחד • כתבה נוספת בסדרה

שר התיירות הבא של ישראל יתמודד עם אתגרים רבים. לדעת רוב אנשי הענף, שר התיירות היוצא יואל רזבוזוב עשה עבודה טובה. תנועת התיירים זרמה לישראל מוקדם מהצפוי (עם יותר מ-2 מיליון תיירים מתחילת השנה), בעיקר בעקבות חברות תעופה חדשות שהגיעו לישראל.

אבל יש עוד הרבה עבודה. מדינת ישראל לא מונגשת לתייר מהרבה מאוד בחינות. המחירים בישראל הם מהגבוהים בעולם, התחבורה יקרה, וגם במסעדות לא ממש זול.

לדעת רבים בתחום - עשה עבודה טובה. רזבוזוב, צילום: אורן בן חקון

רוצים לישון בעקבה

רזבוזוב ניסה להילחם במחירי המלונות באמצעות יוזמות שונות, שביניהן מלונות ב-500 שקלים ללילה, אך זה היה מעט מדי ולא היתה לכך השפעה בענף.

במהלך היציאה מהקורונה ניסו אנשי ענף התעופה לגרום לחברות התעופה לחזור לאילת. סיטונאי התיירות דיווחו שהשאלה שחזרה על עצמה פעמים רבות בקרב תיירים זרים שהוצע להם לטוס לאילת היא: האם יש אפשרות לעבור את הגבול לסיני או לעקבה? הסיבה היא, כמובן, המחירים הגבוהים של המלונות באילת. העיר לא מצליחה למשוך תיירים זרים, ורוב התיירים הם ישראלים.

גם מחירי המלונות בתל אביב ובירושלים גבוהים מאוד, לעיתים אף יותר מבניו יורק או בטוקיו.

יקרה באופן מוגזם. תל אביב, צילום: משה שי

העלות לתייר היא רק אחת הבעיות של הענף. תייר שירצה להתנייד בין מוקדי התיירות ימצא עצמו עם אפשרויות מצומצמות ולא זולות. השעות מוגבלות, בסופי השבוע אין תחבורה ציבורית ותיירים רבים נאלצים לשלם מחירים גבוהים למוניות.

הדבר הראשון שהתייר רואה כשהוא נכנס לישראל הוא נהגי מוניות שנכנסים לטרמינל באופן לא חוקי. התחושה היא של נחיתה במדינת עולם שלישי, וגם אין ממש מי שיטפל בזה - במשטרה ובמשרד התחבורה כמעט לא אוכפים את הנושא.

נהגי מוניות רבים מסרבים להפעיל מונה וגובים מחירים מופקעים. תיירים נתקלים בתופעה מייד עם נחיתתם.

מחירים מופקעים לתיירים. מונית (ארכיון, התמונה להמחשה בלבד), צילום: מישל דוט קום

בעיה נוספת היא התשתיות התיירותיות. אילת, טבריה, ירושלים ושאר המוקדים התיירותיים סובלים מתשתית תיירותית ברמה נמוכה.

חלק מהחופים לא מונגשים, ובחלקם אין מלתחות נקיות. רמת השירות בהרבה מלונות ואטרקציות לוקה בחסר. מגוון המלונות מצומצם מאוד, עם היצע נמוך של מלונות בדרג ביניים (4-3 כוכבים) במחירים סבירים.

>>רוחות מלחמה: לשר הביטחון הבא מחכים אתגרים משמעותיים<<

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו