דרמה או מהפכה בטוויטר, תקראו לזה איך שאתם רוצים, אולם לראשונה הרשת החברתית עובדת על כפתור של עריכת טקסטים, שיאפשר לערוך ולתקן תכנים בציוצים שמתפרסמים על ידי המשתמשים.
היכולת לערוך תכנים בפרסומים קיימת כבר בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, וכעת נראה כי הבקשה רבת השנים של משתמשי טוויטר התקבלה על ידי החברה.
בציוץ מטעם הצוות הטכני שלה נכתב: "בחודשים האחרונים אנחנו בוחנים כפתור עריכת תוכן כפי שכולם מבקשים". אולם ברמיזה לאילון מאסק, הוסיף הצוות: "לא, אנחנו לא עושים זאת בגלל סקר כלשהו". בכך התייחס הצוות הטכני של החברה לסקר הגדול שערך אילון מאסק בחשבון שלו בדיוק על נקודה זו.
בסקר שאל מאסק - שיש לו כ-9 אחוזים ממניות טוויטר - אם צריך כפתור עריכה אחרי פרסום הטקסטים, והתשובה של גולשיו הרבים הייתה חד-משמעית: 73.6 אחוזים מהעוקבים ציינו שאופציית עריכת התכנים נחוצה להם.
מי שעוד התייחס לאפשרות הזו הוא ג'יי סאליבן, סגן נשיא בחברה בתחום מוצרי התמיכה. סאליבן אמר כי "מדובר בתכונה הכי מבוקשת בטוויטר במשך שנים רבות. עם זאת, אנו בוחנים בזהירות איך לעשות זאת בלי להתחייב על נקודת זמן שבה יושק הכפתור הזה".
הבכיר הסביר ביחס לכך בשיחה ארוכה בחשבון הטוויטר שלו כי "חשוב לנו שלא ישתנו השיחות וייערכו אחרי שהן נעשו. ההגנה על שיחה ציבורית כפי שהיא הייתה מראש, היא הדבר הכי חשוב לנו כשאנו ניגשים לנושא הזה".
כך או כך, גם אם טוויטר בחנה את נושא כפתור העריכה, נראה כי הסקר של אילון מאסק שענו עליו כבר 4 מיליון אנשים התניע חזק יותר את המהלך.
בכל מקרה מדובר בתפנית חדה במדיניות של טוויטר, משום שבשנת 2018 ג'ק דורסי מנכ"ל החברה הצהיר: "אנו לעולם לא נשים את האפשרות לערוך תכנים מחדש".
הסיבה המרכזית אז הייתה החשש מפגיעה בשיחות ובשקיפות שלהן. אולם מאז ככל הנראה המדיניות השתנתה, והמנכ"ל החדש פראג אגרוואל יותר פתוח לרעיון, ואף לוקח ברצינות את הסקר של הגולשים הרבים של אילון מאסק בנושא.