Meta משיקה פיצ'ר חדש לפייסבוק | צילום: Meta

במטרה להתחרות בטיקטוק: מטא משיקה את פיצ'ר "Reels" לפייסבוק

עד כה ניתן היה לשתף את סרטוני הוידיאו רק באינסטגרם וכעת הסרטונים הקצרים, שהפכו לפורמט התוכן הצומח ביותר בפלטפורמות של החברה, יהיו זמינים גם בפייסבוק • החברה ממקדת את מאמציה בקטעי ה-Reels – במטרה להפוך אותם לכלי הטוב ביותר שימשוך יוצרי תוכן לבחור בפלטפורמות של מטא

Meta העולמית משיקה כעת (שלישי) את Facebook Reels בישראל. למי שעוד לא התעדכנו אז הפיצ'ר הוא פורמט בתוך אינסטגרם שמאפשר למשתמשים להפיק סרטונים קצרים בני 30 שניות עם מוסיקה ואפקטים שונים.

למעשה, מדובר באופציה דומה מאוד לתכנים שקיימים כיום באפליקציית טיקטוק המתחרה. אולם, עד כה ניתן היה לשתף את הסרטונים רק באינסטגרם וכעת הסרטונים הקצרים, שהפכו לפורמט התוכן הצומח ביותר בפלטפורמות של החברה, יהיו זמינים גם בפייסבוק. במקביל לישראל הפיצ'ר החדש יורחב לכ-175 מדינות, ויהיה זמין במכשירי iOS ואנדרואיד.

מהערב ניתן יהיה ליצור קטעי Reels, ולצפות בהם בפיד, בקבוצות ובחלונית ה-Watch של פייסבוק. אנשים יוכלו לעקוב אחר יוצרי התוכן ישירות מתוך קטעי הוידאו, לעשות לייקים, להגיב ולשתף את הקטעים השונים.
במקביל, החברה חושפת שורת כלים ליוצרי תוכן, שיאפשרו להם להפיק רווחים מהעשייה שלהם, לבטא את היצירתיות שלהם בצורות חדשות ולצפות בקטעי ה-Reels בדרכים שונות.

דרכים להרוויח כסף

ביולי האחרון Meta הכריזה כי תשקיע מיליארד דולר ביוצרי התוכן שפועלים בפלטפורמות, לרבות תכנית בונוסים ייחודית ליוצרי Reels - שמשלמת ליוצרי תוכן שעומדים בקריטריונים עד 35,000 דולר מדי חודש עבור הצפיות בקטעי ה-Reels שלהם. כעת, החברה מתכננת להרחיב את תוכנית הבונוסים למדינות נוספות, על מנת שעוד יוצרים יזכו לתגמול על התכנים שלהם.

הפיצ'ר שנועד להתחרות בטיקטוק, צילום: Meta

בנוסף, החברה בונה כלי מונטיזציה חדשים עבור Facebook Reels, שיאפשרו ליוצרי התוכן לחלוק ברווחים שמתקבלים ממודעות ולזכות לתמיכה מהמעריצים שלהם: החברה בוחנת אפשרות להציג מודעות בתוך קטעי ה-Reels – החברה תאפשר להציג באנרים שקופים למחצה שמופיעים בתחתית הסרטון, או סטיקרים סטטיים שיוצרים יכולים למקם בתוך הקטעים שלהם, וכך מפריעים בצורה מינימלית לסרטונים השונים.

האפשרות לשלב מודעות ב-Facebook Reels כבר זמינה לכל יוצרי התוכן בארצות הברית, קנדה ומקסיקו שעומדים בקריטריונים לשימוש במודעות ה-in-stream, ובחודשים הקרובים צפויה להתרחב למדינות הנוספות שבהן מודעות ה-in-stream זמינות – לרבות ישראל. החברה בוחנת אפשרות להעניק כוכבים בזמן צפייה בקטעי Reels – צופים יוכלו לקנות ולהעניק כוכבים ליוצרים שהם אוהבים, בזמן שהם צופים בתכנים שלהם.

מטא משקיעה את כל מאמציה בפיצ'ר החדש, צילום: Meta

כמו כן החברה בוחנת אפשרות להציג פרסומות במסך מלא בין קטע Reels אחד לאחר – ממש כמו כל תוכן שזמין בפייסבוק, ניתן יהיה להגיב על הפרסומות, לעשות להן לייק, לצפות, לשתף או לדלג עליהן. פרסומות אלו יושקו בהמשך בצורה הדרגתית ברחבי העולם.

כלים חדשים לעריכת קטעי Reels

עם השקת Facebook Reels ברחבי העולם, החברה מציגה שורת כלים שיעזרו ליוצרים לשדרג את הסרטונים שלהם:

רמיקס - יוצרים יוכלו להציג את הסרטון שלהם לצד קטע Reels קיים ולייצר סרטון משותף.

קטעי Reels ארוכים – ניתן יהיה ליצור סרטונים באורך של עד 60 שניות.
טיוטות – בקרוב יוצרים יוכלו לשמור את הסרטונים שלהם כטיוטה, מבלי למחוק אותם או לפרסם אותם.

כלי חיתוך – יוצרים שמקליטים סרטונים ארוכים או מצלמים סרטוני לייב יוכלו לחתוך את הקטעים שלהם בקלות ולהתנסות בפורמטים חדשים.

ליצור ולצפות ב-Reels ממקומות חדשים

בשבועות הקרובים, Meta תציג מספר עדכונים שיאפשרו ליצור ולצפות בקטעי Reels במקומות שונים בפלטפורמה: Stories – ניתן יהיה לשתף את קטעי ה-Reels לסטורי בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה, או להשתמש בקטעי Stories קיימים וציבוריים כדי ליצור סרטוני Reels.

Watch – אנשים יוכלו לצפות בקטעי Reels מתוך לשונית ה-Watch בפייסבוק, ובהמשך גם ליצור אותם משם.

במעלה הפיד – אנשים יוכלו להגיע לסרטונים בלחיצת כפתור דרך תגית חדשה של קטעי Reels שתוצג במעלה המסך.

המלצות בפיד – הפלטפורמה תתחיל להציג במדינות מסוימות המלצות לקטעי Reels שאנשים עשויים לאהוב בתוך הפיד שלהם, ותשים דגש על יוצרי תוכן בתחילת דרכם.

Cross-posting בפייסבוק ובאינסטגרם – החברה בוחנת אפשרות לשתף את קטעי ה-Reels בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל.

סרטוני וידאו מהווים קרוב למחצית מהזמן שאנשים גולשים בפייסבוק ובאינסטגרם כיום, והחברה ממקדת את מאמציה בקטעי ה-Reels – במטרה להפוך אותם לכלי הטוב ביותר עבור יוצרים שרוצים להגיע לקהלים חדשים, להתחבר לצופים ולהרוויח כסף. לצד זאת, Meta מסייעת לאנשים למצוא תוכן רלוונטי ומבדר בקלות ובמהירות, וממשיכה לפתח אפשרויות חדשות גם בתחום זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...