אייפון 13 פרו | צילום: יח"צ

מחכים לאייפון החדש? ייתכן ותתאכזבו

לקוחות שעשו הזמנה מוקדמת למכשיר וכן מפיצים שהיו אמורים לקבל סחורה לקראת תחילת המכירה ביום חמישי הקרוב, קיבלו הודעות על דחייה של אספקת הסחורה ושינויי כמויות • בעל רשת מעבדות ומכירה: "המחסור ברכיבים השפיע גם על אפל"

קהל שוחרי האייפון מחכה בהתרגשות לקראת יום חמישי, ה-14 באוקטובר, היום בו יגיע המכשיר החדש של חברת אפל אל מדפי החנויות בישראל. חלק מהאנשים אמורים לקבל אותו כבר בלילה שבין רביעי וחמישי - במסגרת פעילויות לילה לבן של הרשתות השונות.

אייפון 13 פרו מקס, צילום: גיא לוי

אבל ייתכן, וזו אפשרות שהופכת להיות יותר מסבירה, וחלק לא מבוטל מאלו שרוצים את המכשיר ואפילו חלק מאלו שעשו עבורו הזמנה מוקדמת - בכלל לא יקבלו את המכשיר ביום בו הוא מושק בארץ - זאת עקב דיווחים עיקשים ברשת על הודעות דחייה שקיבלו לקוחות שהזמינו את המכשיר ואף שילמו עליו מקדמה כלשהי.

הודעה שקיבל לקוח מאוכזב, צילום: מסך

יוני כץ, בעלים של רשת Fix & Go אשר מוכרת ומתקנת אייפונים אמר ל"ישראל היום": "אנחנו צפויים לראות זמני אספקה ארוכים מהרגיל עקב כמויות מצומצמות לכל הרשתות בארץ, עקב בעיית הייצור של מכשירים אלקטרוניים בעולם, בעיית השבבים - אותה בעיה שמורגשת גם בענף הרכב. נכון לרגע זה, חוץ ממחירים אין שום מידע לגביי כמות המכשירים שיגיעו באיזה נפח, אילו צבעים וכו'. נדע בוודאות רק ביום המסירה. ההערכה שלי היא שבחודש הקרוב לא הרבה יקבלו את האייפונים שהזמינו וחלק לא מבוטל מהאנשים יצטרכו לחכות בסבלנות".

45 ימי עבודה המתנה, צילום: מסך

כבר בחודש יולי הציג טים קוק את חששותיו בפני המשקיעים לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני כשאמר שאפל סובלת כמו האחרים ממחסור ברכיבים וגם אם המחסור הוא לא ישירות של אפל, היא תסבול ממנו גם בצורה עקיפה וייתכן והיא לא תהיה מסוגלת לייצר את הכמות אותה תכננה מראש.

מחירי אייפון 13 ברשתות השונות, צילום: גיא לוי

לקוחות שביצעו הזמנה מוקדמת קיבלו הודעות שמבשרות להם על זמן המתנה אפשרי של 45 ימי עבודה (!), שזה הרבה מעבר למה שמקובל ברכישות מהסוג הזה וחלק מהמזמינים כבר ביטלו את ההזמנה והם מחפשים אופציה שתבטיח להם מכשיר במועד מוקדם יותר.

מאיי דיגיטל נמסר לישראל היום: "את חלוקת המלאים בין המדינות השונות עושה חברת אפל בלבד, כל המלאים המגיעים לישראל הם על פי הגדרותיה ולנו אין שליטה על כך. לקוחות iDigital  מקבלים את המכשיר על פי מועד הזמנתם. לקוחות אשר רכשו במסגרת ההזמנה המוקדמת יקבלו את המכשיר לפני האחרים ולפי מיקומם בתור כניסת ההזמנות (המקדימים להזמין יקבלו הראשונים). בכל מקרה, הלקוחות יוכלו לבטל את העסקה בכל עת ללא תשלום דמי ביטול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...