קהל שוחרי האייפון מחכה בהתרגשות לקראת יום חמישי, ה-14 באוקטובר, היום בו יגיע המכשיר החדש של חברת אפל אל מדפי החנויות בישראל. חלק מהאנשים אמורים לקבל אותו כבר בלילה שבין רביעי וחמישי - במסגרת פעילויות לילה לבן של הרשתות השונות.
אבל ייתכן, וזו אפשרות שהופכת להיות יותר מסבירה, וחלק לא מבוטל מאלו שרוצים את המכשיר ואפילו חלק מאלו שעשו עבורו הזמנה מוקדמת - בכלל לא יקבלו את המכשיר ביום בו הוא מושק בארץ - זאת עקב דיווחים עיקשים ברשת על הודעות דחייה שקיבלו לקוחות שהזמינו את המכשיר ואף שילמו עליו מקדמה כלשהי.
יוני כץ, בעלים של רשת Fix & Go אשר מוכרת ומתקנת אייפונים אמר ל"ישראל היום": "אנחנו צפויים לראות זמני אספקה ארוכים מהרגיל עקב כמויות מצומצמות לכל הרשתות בארץ, עקב בעיית הייצור של מכשירים אלקטרוניים בעולם, בעיית השבבים - אותה בעיה שמורגשת גם בענף הרכב. נכון לרגע זה, חוץ ממחירים אין שום מידע לגביי כמות המכשירים שיגיעו באיזה נפח, אילו צבעים וכו'. נדע בוודאות רק ביום המסירה. ההערכה שלי היא שבחודש הקרוב לא הרבה יקבלו את האייפונים שהזמינו וחלק לא מבוטל מהאנשים יצטרכו לחכות בסבלנות".
כבר בחודש יולי הציג טים קוק את חששותיו בפני המשקיעים לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני כשאמר שאפל סובלת כמו האחרים ממחסור ברכיבים וגם אם המחסור הוא לא ישירות של אפל, היא תסבול ממנו גם בצורה עקיפה וייתכן והיא לא תהיה מסוגלת לייצר את הכמות אותה תכננה מראש.
לקוחות שביצעו הזמנה מוקדמת קיבלו הודעות שמבשרות להם על זמן המתנה אפשרי של 45 ימי עבודה (!), שזה הרבה מעבר למה שמקובל ברכישות מהסוג הזה וחלק מהמזמינים כבר ביטלו את ההזמנה והם מחפשים אופציה שתבטיח להם מכשיר במועד מוקדם יותר.
מאיי דיגיטל נמסר לישראל היום: "את חלוקת המלאים בין המדינות השונות עושה חברת אפל בלבד, כל המלאים המגיעים לישראל הם על פי הגדרותיה ולנו אין שליטה על כך. לקוחות iDigital מקבלים את המכשיר על פי מועד הזמנתם. לקוחות אשר רכשו במסגרת ההזמנה המוקדמת יקבלו את המכשיר לפני האחרים ולפי מיקומם בתור כניסת ההזמנות (המקדימים להזמין יקבלו הראשונים). בכל מקרה, הלקוחות יוכלו לבטל את העסקה בכל עת ללא תשלום דמי ביטול.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו