עדכוני גיימינג: הדלפת ענק חושפת כמה מרוויחים הסטרימרים המובילים בעולם

וגם: אקסבוקס ואדידס הולכות על זה • פלייסטיישן עושה חיים קשים ללקוחות שלה • נחשו איזה משחק מיתולוגי חוזר?

, צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)

הדלפת ענק בטוויץ'

האקר אלמוני המכונה KnowSomething, שפרץ לאתר הסטרימינג המוביל לגיימרים Twitch, חשף בטוויטר, בנוסף לקוד המקור של האתר, כלי אבטחה ומידע על מתחרים, גם את רשימת הסטרימרים הרווחיים ביותר בשלוש השנים האחרונות. המסקנה? שווה להיות גיימר שמשדר את המשחק שלו ברשת ומדבר על זה. ידוע שהחבר'ה האלה מרוויחים מיליוני דולרים, אולם הרשימות האלה מוכיחות באילו סכומים אסטרונומיים מדובר. סטרימרים לעיתים משלשלים לכיסם יותר ממיליון דולר לחודש, שמגיעים בחלקם הגדול בנתינת חסויות לאתרי הימורים. זהו מצב בעייתי מאוד, שכן רוב העוקבים של כוכבי הרשת הללו הם קטינים, בעוד אתרי ההימורים מיועדים למבוגרים.

טוויץ' עצמה אישרה את דבר הפריצה, ונכון לעכשיו עדיין "לומדת את ההיקף שלה,". כמו כן טוענת החברה שאין עדות לכך שמידע פיננסי של הלקוחות שלה, דוגמת פרטי כרטיסי אשראי, ססמאות וכו', נחשף,  אך עדיין ממליצה ללקוחותיה להחליף ססמאות בהקדם ומבטיחה לעדכן בכל התפתחות. ההאקר, מצידו, טוען שמדובר רק ב"חלק הראשון" של ההדלפה, ומבטיח אף הוא הפתעות נוספות.

 

רוצים לקנות? תתאמצו

סוני אמנם החליטה ברגע האחרון לא לסגור את החנויות הווירטואליות של הפלייסטיישן 3 ושל הויטה, כי מתברר שיש לא מעט גיימרים שעדיין רוכשים משחקים לקונסולות העתיקות האלה, במיוחד כותרי וינטג' ואינדי. ובכל זאת, כחצי שנה לאחרי תחילת הפרשה, קיבלה השבוע מעצמת הגיימינג היפנית החלטה לצמצם את דרכי התשלום בשתי החנויות האלה.

החל מ-27 לא יהיה ניתן לרכוש בהן מוצרים באמצעות כרטיסי אשראי ופייפאל, אלא רק בשיטות עקיפות כמו שימוש בכרטיסי מתנה, וטעינת ארנק הפלייסטיישן האלקטרוני דרך הקונסולות המתקדמות יותר של סוני והמחשב. החברה אמנם לא סיפקה הסבר למהלך, אך יש להניח כי מדובר בחוסר כדאיות כלכלית וכאב ראש בתחזוק מערכות אשראי על תשתיות ישנות.

 

בכוננות דריכה

מיקרוסופט ואדידס משתפות פעולה ומשיקות זוג נעלי אקסבוקס ירוקות. אמיתיות כאילו, עם שרוכים והכל, שיוצאות לרגל חגיגות 20 השנה לקונסולה המקורית. הנעליים, מדגם Xbox 20th Forum Tech, מעוצבות בין היתר ברוח "היילו" הראשון, ששוחרר גם הוא באותה תקופה.

מחיר הנעליים טרם פורסם, אולם דווח כי הן יהיו זמינות לרכישה בהמשך השנה. ביניים אפשר להתרשם מסרטון הפרסומת הרטרואי, שזורק אותנו בחזרה לתחילת המילניום. אחלה טלוויזיה יש שם לחבר'ה.

 

חוזרים לחווה

הימים שבהם פארמוויל שלט בקיר הפייסבוק שלנו אמנם חלפו מזמן, אבל יש חדשות טובות לכל מי שמתגעגע למשחק הניהול החקלאי שלא היה אפשר להתחמק ממנו לפני יותר מעשור. כדאי שתקומו מערימות החציר שלכם ותפסיקו להתבטל, כי פארמוויל 3 מגיע, והוא ינחת על הסמארטפונים (וגם על מחשבי מק) ב-4 בנובמבר.

הדגש, כך מסתמן, יהיה על בעלי חיים – 150 סוגים שלהם ליתר דיוק – כולל אלפקות ונמרים, כי כידוע אי אפשר להקים חווה בלי נמרים. אגב, פייסבוק הפסיקה לתמוך בפארמוויל הראשון בסוף השנה שעברה, שכן הרשת החברתית יצאה לגמרי מתחום משחקי הפלאש ואינה מאפשרת להפעיל אותם יותר על הפלטפורמות שלה (ולא, פארמוויל 3 לא יהיה זמין לפייסבוק).  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר