אפליקציית אינסטגרם. "חברות המדיה החברתית יכולות וצריכות לעשות הרבה יותר". צילום: רויטרס

מחקר חושף: אינסטגרם מקדמת סחורה אנטישמית וגזענית

דו"ח של ארגונים יהודיים אמריקנים מגלה ש-11 חשבונות שמוכרים מוצרים נאציים וגזעניים הגיעו ל-1.5 מיליארד צפיות והרוויחו למעלה מ-1.3 מיליון דולר

דו"ח חדש של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה והמרכז למאבק בשנאה דיגיטלית (CCDH), מגלה כי פלטפורמת אינסטגרם מקדמת באמצעות אלגוריתמים חשבונות שמוכרים סחורה קיצונית, אנטישמית וגזענית - ומסייעת להם להגיע ל-1.5 מיליארד צפיות ולייצר הכנסות מוערכות של למעלה מ-1.3 מיליון דולר.

הדו"ח, תחת הכותרת "שנאה למכירה: איך אינסטגרם מסייעת למוכרי סחורת שנאה להגיע למיליארד צפיות", מציג ראיות לכך שנסיגתה של חברת מטא ממדיניות פיקוח התוכן מוקדם יותר השנה הובילה לזינוק של כמעט פי ארבעה בצפיות בחשבונות שמקדמים סחורה נאצית וגזענית. כל 11 החשבונות שנבדקו קודמו על ידי האלגוריתם של אינסטגרם עצמו.

"כאשר מדובר בהפצת שנאה ואנטישמיות, אנחנו יודעים שלרשתות החברתיות יש תפקיד בלתי פרופורציונלי - ולכן הפכנו את הנושא הזה לאבן יסוד בתוכנית בת ששת הסעיפים שלנו למאבק באנטישמיות. הדו"ח הזה הוא תזכורת חשובה לכך שחברות המדיה החברתית יכולות וצריכות לעשות הרבה יותר כדי לאכוף את הכללים שלהן ולשמור על הקהילות שלנו", אמר נשיא ומנכ"ל ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פינגרהוט.

"אינסטגרם מסייעת לקיצונים להרוויח כסף מאנטישמיות וגזענות", צילום: רויטרס

לפי הדו"ח, נרשמו 1.5 מיליארד צפיות ב-11 חשבונות שמקדמים ומוכרים סחורה שמפיצה שנאה. כמו כן תועדה עלייה של פי 3.75 בצפיות לאחר שמטא החלישה את אכיפת מדיניות השנאה שלה. בחשבונות הועלו פוסטים שלועגים למותו של ג'ורג' פלויד, מהללים נאצים, ומוכרים חולצות עם משפטים כמו "החיים הם מרוץ (אותה מילה לגזע באנגלית). תהיה גזען".

לשניים מהחשבונות היו עשרות אלפי מכירות, עם הכנסות מוערכות של 839,700 דולר ו־499,750 דולר. בנוסף, נעשה בהם שימוש בתוכן שנאה שנוצר בבינה מלאכותית - שלפי הדו"ח מטא בעקביות אינה מסמנת כתוכן AI.

"אינסטגרם מסייעת לקיצונים להרוויח כסף מאנטישמיות וגזענות", אמר אימראן אחמד, מנכ"ל CCDH. "על ידי הסרת מנגנוני הגנה חיוניים, מטא איפשרה לשנאה לשגשג. תוכן קיצוני - כולל פוסטים שמהללים נאצים, מפיצים הכחשת שואה, משמיצים יהודים וצוחקים על העבדות - מקודם ומקבל הכנסה כספית על ידי האלגוריתמים שלהם. כל פעם שמישהו קונה חולצה מאחד מסוחרי השנאה האלה, הוא מממן עוד תעמולה ומכתים את שמן של כל החברות שאפשרו את המכירה".

הדו"ח מצביע גם על כך שענקיות מסחר אלקטרוני - Shopify, Wix ו-Payhip - אירחו את החנויות המקוונות האלו. CCDH פנה לחברות כדי להתריע על מוצרי השנאה שנמכרו בפלטפורמות שלהן. Wix ו-Payhip השיבו כי החליטו באופן עצמאי להסיר את הפריטים שזוהו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...