בינה מלאכותית (אילוסטרציה). צילום: נוצר על ידי בינה מלאכותית - גרוק

"תחום בהפרעה": איך AI ופייק ניוז משנים את התקשורת בישראל

בית ספר סמי עופר לתקשורת באוניברסיטת רייכמן מארגן כנס חדשני לאנשי תקשורת ודוברים • הכנס יעסוק בהשפעת בינה מלאכותית, פייק ניוז ואי הוודאות על העבודה התקשורתית • בין הדוברים: פרופ' קרין נהון, רוני קובן, מוטי שרף ונציב משנה בדימוס אלי לוי • "עידן חדש שמחייב כלים וידע חדשים"

[object Object]

בעידן שבו בינה מלאכותית יוצרת תוכן בקלות, פייק ניוז מאיים על אמינות המידע, והמרחב הציבורי מתפצל לאינספור פלטפורמות ומקורות מידע, עומדים אנשי התקשורת בישראל בפני אתגרים שלא היו קיימים עד לפני שנים ספורות. כדי להקל עליהם להתמודד עם המציאות החדשה, יתקיים ב-25 בדצמבר כנס "תקשורת בהפרעה" - אירוע מקצועי ראשון מסוגו המיועד לדוברים, יועצי תקשורת ואנשי יחסי ציבור.

את הכנס, שיתקיים באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, ממוביל בית הספר סמי עופר לתקשורת, בשיתוף חברת יפעת והפודקאסט "לא רק יח"צ". במהלך חמש שעות, יוכלו המשתתפים לקבל כלים מעשיים ותובנות אסטרטגיות להתמודדות עם הסביבה התקשורתית המשתנה.

"בעולם שבו אין אמת אחת, המידע זורם ללא הפסקה, והטכנולוגיה משנה את כללי המשחק, על אנשי התקשורת להיערך היום, יותר מתמיד עם כלים, ידע וחשיבה חדשה", אומרים מארגני הכנס, שיתמקד בנושאים כגון ניהול תקשורת בעידן של אי-ודאות, שינוי בקשר בין עיתונאים ליועצי תקשורת, ניהול משברים בעולם שבו כל אחד הוא ערוץ תוכן, וכמובן – השימוש בכלי בינה מלאכותית מתקדמים בעבודת הדוברות והייעוץ האסטרטגי.

בין הדוברים המרכזיים בכנס: פרופ' קרין נהון, דיקנית בית הספר סמי עופר לתקשורת; העיתונאי רוני קובן; מוטי שרף, יועץ אסטרטגי ומייסד שרף תקשורת; ח"כ מירב בן ארי, יו"ר סיעת יש עתיד; אורי דגון, סגן העורך הראשי של "ישראל היום"; ונציב משנה בדימוס אלי לוי, דובר משטרת ישראל לשעבר.

משתתפי הכנס "תקשורת בהפרעה",

אחד המושבים המרכזיים בכנס יעסוק בהשפעת בינה מלאכותית (AI) על עולם התקשורת. מעיין שריג, סמנכ"לית תקשורת במטא ישראל, תדבר על האימפקט של AI, יחד עם אורי דגון ועומרי הרוש, יועץ אסטרטגי-כלכלי. בנוסף, יוצגו שימושים מעשיים בבינה מלאכותית בעבודת יחסי ציבור, וכן תיערך הרצאה על סטוריטלינג (יצירת סיפורים) בעידן הפייק ניוז ואי הוודאות.

נושא מרכזי נוסף יהיה מאבק הפייק ניוז ושמירה על אמון הציבור. פרופ' נהון תדבר על "מי שולט באמת" - השפעת אלגוריתמים וחדשות מזויפות על הקרב על התודעה הציבורית. פאנל מיוחד, בהנחיית היזם החברתי תומר אביטל, יתמקד בהשפעת טלגרם, "פושים" והמידע הלא-מבוקר על אמון הציבור, בהשתתפות עומר מלכה, עורך ראשי של אתר "מאקו", איציק פרזאן מ-"PUSH", ואלי לוי.

הכנס יכלול גם שישה סדנאות מעשיות הדורשות רישום מראש, בהן: שימושים מעשיים ב-AI בעבודת יח"ץ, לינקדאין לאנשי תקשורת, יצירת פודקאסט, כתיבה אפקטיבית, והעברת מסרים מול מצלמה. במהלך הכנס יחשפו גם נתונים חדשים של סקר הדוברות והתקשורת בישראל, בהצגת יהונתן בגס, מנהל מחקר ביפעת.

הכנס מיועד לדוברים, יועצי תקשורת, מנהלי קשרי ציבור, אנשי שיווק ותקשורת ארגונית, ולכל מי שעוסק במעגל התקשורת המקצועי. ההשתתפות כרוכה ברישום מראש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו