עדכון גדול בפייסבוק: כך ייראה הפיד החדש שלכם

מטא מכריזה על שורה של שינויים בממשק האפליקציה של הרשת החברתית שלה • מה השתנה? פיד מותאם אישית עם אפשרות משוב משופרת, יצירת תכנים פשוטה יותר עם כלים נגישים ופרופילים חכמים שמחברים בין חברים עם תחומי עניין משותפים • מתי יגיע אלינו?

אפליקציית פייסבוק. עברה מתיחת פנים. צילום: אי.אף.פי

פייסבוק הכריזה הלילה (בין שלישי לרביעי) על עדכון מקיף לאפליקציה של הרשת החברתית, הכולל שינויים משמעותיים בממשק המשתמש, במערכת החיפוש ובאופן שבו משתמשים יוצרים ומשתפים תכנים.

לדברי החברה, השינויים, שהחלו להתפרס למשתמשים ברחבי העולם, נועדו לפשט את החוויה ולהפוך את הרשת החברתית לנגישה ונוחה יותר לשימוש.

פיד מחודש עם שליטה אישית

אחד השינויים המרכזיים נוגע לפיד - זרם העדכונים המרכזי של המשתמש. מעתה, כאשר משתמש מעלה מספר תמונות לפוסט, הן יסודרו ברשת אחידה. בנוסף, ניתן יהיה לסמן "לייק" לתמונות בהקשה כפולה על המסך, בדומה לאינסטגרם. לחיצה על תוכן בפיד תציג אותו במסך מלא.

רילז בפיד החדש של פייסבוק, צילום: מטא

החברה גם שדרגה את מערכת המשוב שלה: משתמשים יוכלו להסביר מדוע הם לא אוהבים פוסט או סרטון מסוים, כדי לשפר את רלוונטיות התכנים שהם רואים בעתיד. פייסבוק הבטיחה להוסיף אפשרויות נוספות לעיצוב הפיד האישי בחודשים הקרובים.

פייסבוק מודיעה על סדרת שדרוגים לחוויית המשתמש | מטא

ניווט פשוט וחיפוש משופר

גם תפריט הניווט של האפליקציה עבר עיצוב מחדש. התכונות הפופולריות ביותר - כמו Reels, רשימת חברים, מרקטפלייס והפרופיל האישי - יופיעו במרכז סרגל הכלים התחתון. החברה גם רעננה את עיצוב התפריט ואת ההתראות.

מערכת החיפוש גם היא שודרגה. תוצאות החיפוש יוצגו כעת ברשת שתומכת בכל סוגי התכנים. פייסבוק בודקת כלי צפייה חדש במסך מלא שמאפשר לעבור בין תוצאות חיפוש של תמונות וסרטונים מבלי לאבד את המיקום בתוצאות. התכונה צפויה להתרחב לסוגי תכנים נוספים בחודשים הקרובים.

דרך חדשה ליצירת תוכן בפייסבוק, צילום: מטא

יצירת תכנים פשוטה יותר

בנוסף, פייסבוק הודיע כי עיצבה מחדש את הממשק ליצירת סטוריז (סרטונים או תמונות שנעלמים לאחר 24 שעות) ופוסטים. הכלים הפופולריים ביותר, כמו הוספת מוזיקה ותיוג חברים, יופיעו כעת במקום בולט ונגיש. הממשק החדש מציע פחות הסחות דעת, בעוד כלים מתקדמים כמו רקעי טקסט צבעוניים נשארים זמינים בלחיצה אחת.

גם חוויית התגובות שופרה: מערכת התגובות בפיד, בקבוצות וב-Reels עוצבה מחדש עם תשובות מסודרות יותר, סימונים בולטים וכלים חדשים לנעיצת תגובות. מנהלי קבוצות ויוצרי תוכן יקבלו כלי ניטור מורחבים לשיחות בתוכן שלהם, וכל המשתמשים יוכלו לסמן אנונימית תגובות לא רלוונטיות.

דרך חדשה לראות תכנים בפייסבוק, צילום: מטא

פרופילים חכמים

העדכון כולל גם שיפורים בפרופיל האישי. כאשר משתמש יעדכן את הפרופיל שלו, פייסבוק תציע לו חברים שחולקים עמו תחומי עניין דומים. לדוגמה, אם מישהו יעדכן שהוא מתעניין באפיית לחם מחמצת או מתכנן טיולים בארצות הברית, הרשת תציג לו חברים שיכולים לתת עצות על מתן שאור או להמליץ על מקומות מומלצים.

המשתמשים יוכלו לבחור מי רואה מה בפרופיל שלהם, ולהחליט אם לשתף את העדכונים האלה בפיד. החברה הדגישה שהשינויים הם רק ההתחלה, וכי עדכונים נוספים צפויים להגיע ב-2026.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר